Així com des de Manresa o Maçanet amb l'R2 via Barcelona i viceversa, que seria una realitat un cop entri entri en funcionament. L'Estat ha donat llum verda a la licitació, amb un termini d'execució de 24 mesos, i un cost aproximat de 74 milions d'euros.
[noticiadiari]71/28077[/noticiadiari]
La Generalitat vol explotar la nova línia de Rodalies a l'Aeroport
La Generalitat ha expressat en nombroses ocasions la seva voluntat d'explotar la nova línia, l'R-Aeroport. A finals de l'any passat, el Govern va aprovar la declaració de la línia d'interès públic. L'objectiu, segons va explicar aleshores el conseller de Territori, Damià Calvet, és que la línia tingui una funció de "vertebració territorial" i no funcioni només de llançadora entre l'etació de Sants i l'aeroport. L'Estatut atribueix a la Generalitat la competència exclusiva sobre els trens que circulen íntegrament per territori català amb independència del seu titular.