
Les obres, inacabades Foto: La Torre
La Generalitat de Catalunya va començar les obres de construcció del metro de Terrassa a finals de 2003. El projecte consisteix a perllongar l'actual línia de Ferrocarrils de la Generalitat que arriba fins a l'estació Terrassa Rambla mitjançant la construcció de tres estacions noves (una al campus universitari, un intercanviador amb Renfe i una tercera a Can Roca) i més de 4 quilòmetres de túnel. Tot i la planificació inicial per fases, el 2005 la Generalitat va decidir construir tot el nou tram en una única fase. L'aleshores conseller Joaquim Nadal va anunciar el febrer de 2008 que la línia es podria posar en servei el 2011.
A partir de l'estiu de 2010 es van començar a produir paralitzacions parcials i temporals de diverses parts de l'obra, per dificultats financeres. A la comissió de seguiment de les obres celebrada el passat 2 de novembre, amb presència de veïns, el director general de Transports de la Generalitat va anunciar que les obres es reiniciarien abans d'acabar l'any 2011, però no ha estat així. Per la seva banda, el conseller Lluís Recoder ha manifestat en diverses ocasions que la previsió és que les obres s'acabessin el 2012, però els pressupostos de GISA presentats conjuntament amb el projecte de pressupostos de la Generalitat no inclouen tota la dotació econòmica necessària per a completar les obres.
Pel que fa a l'estat de les obres, aquesta està executada al 70%. A hores d'ara estan construïts els túnels sencers en tota la seva longitud i les estructures de les tres estacions. Resten pendents les sortides d'emergència del Torrent Monner i d'Abat Marcet, col·locar la via, la catenària i la senyalització ferroviària i, a les estacions, l'arquitectura interior i les instal·lacions (ventilació, escales, ascensors, etc...).