Mantenir -i, sobretot conduir- un cotxe dièsel serà encara més car a partir del gener del 2019. Aquest carburant es veurà sotmès a dues pujades d'impostos: l'anunciada pel govern de Pedro Sánchez a finals d'estiu i la que ja va aprovar l'executiu de Mariano Rajoy en els pressupostos generals de l'Estat del 2018.
Així, omplir un dipòsit dièsel de 55 litres -la mida més habitual a Espanya- pot sortir fins a gairebé vuit euros més car. La unió de les dues pujades augmentaria el preu per litre d'aquest combustible dels gairebé nou cèntims i mig actuals a més de 14, tot depenent de la comunitat autònoma. L'objectiu que hi ha darrere de la mesura del PSOE és equiparar la fiscalitat del gasoil amb la de la gasolina.
Pel que fa, en concret, a la llei aprovada en els darrers comptes de Cristobal Montoro, aquesta estableix que l'equiparació es farà a l'alça per evitar que les comunitats no perdin recursos. En aquest sentit, la pujada del dièsel és de 4,8 cèntims per litre.
El Ministeri d'Hisenda, segons informa el diari Expansión, ha detallat que l'augment del preu serà en dues etapes i que en el 2019 tindrà un impacte de 670 milions d'euros. La igualació total s'estima que costi als contribuents més de 2.000 milions d'euros.
Omplir el dipòsit d'un cotxe dièsel serà molt més car a partir del gener
Aquest carburant es veurà afectat per una doble pujada d'impostos
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de desembre de 2018 a les 22:16
Et pot interessar
-
Societat Milers de persones gaudeixen de la Festa Major de Terrassa 2025
-
Societat Presó pel veí de Terrassa que volia matar Pedro Sánchez
-
Societat Extingit l'incendi agrícola del Pla del Bonaire
-
Societat Tot el que has de saber si vas a la Festa Major de Terrassa
-
Societat Fer una donació i gaudir de la gastronomia a Terrassa: així és la proposta del Banc de Sang
-
Societat Terrassa presenta un joc de taula per fomentar la cooperació i l’economia social entre joves