Matadepera s'ha avançat a les normatives i ha instal·lat quatre desfibril·ladors externs automàtics al poble. Aquests aparells sanitaris tenen com a objectiu reanimar la persona que ha patit una aturada cardiorespiratòria, una fibril·lació ventricular arran d'un infart o una alteració del ritme cardíac, i poden ser utilitzats per persones inexpertes per salvar vides.
Els quatre aparells que ha adquirit la regidoria de Salut de Matadepera tenen com a emplaçaments el Casal de Cultura, el Casal de la Gent Gran, el pavelló poliesportiu i un vehicle de la policia local. És a dir, tres dels desfibril·ladors estaran situats en espais públics i un serà mòbil.
Aposta de futur
Quan una persona pateix un infart de miocardi amb una posterior fibril·lació ventricular, una aturada cardiorespiratòria o una arítmia cardíaca amb risc mortal, una desfibril·lació pot salvar la vida. El desfibril·lador permet diagnosticar el ritme anormal del cor i enviar una descàrrega elèctrica per forçar el retorn al cor del bombeig normal.
El regidor de Salut de Matadepera, Marcel Sayol, declara que l'adquisició dels desfibril·ladors és una "aposta de futur". "Tant de bo no s'hagin d'utilitzar, però, per si de cas, és millor disposar dels aparells i estar preparats".
Part del personal municipal va participar en uns cursets per conèixer el funcionament del desfibril·lador. El seu ús és fàcil i només s'han de seguir unes instruccions, de manera que qualsevol persona pot assistir una altra.
El 60% de les aturades cardíaques es produeixen en presència de testimonis i el 16% en espais públics. La fibril·lació ventricular és la responsable inicial d'un 85% de les aturades cardíaques extrahospitalàries. Més del 90% dels casos es podrien revertir amb una desfibril·lació en el primer minut. Després, cada segon que passa és més difícil aconseguir-ho.
Quatre desfibril·ladors contra les aturades cardiorespiratòries
Societat
Matadepera instal·la aparells al Casal de Cultura, al de Gent Gran, al poliesportiu i a un vehicle de la policia
ARA A PORTADA
-
-
Societat Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa Redacció
-
Vida offline La comarca més exitosa de la selectivitat: tres de les cinc millors notes de Catalunya Gerard Mira
-
-
Societat Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat Redacció
Publicat el
22 de febrer de 2012 a
les 15:16
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
-
Societat
El millor torró de crema cremada de l'Estat del 2025 es fa a Catalunya
-
Societat
Egara Juga! torna a Terrassa amb una segona edició plena de novetats
-
Societat
Dos policies espanyols, a judici per falsificar fets en un cas de discriminació lingüística
