Entre els mesos de novembre de 2016 i febrer de 2017, l'Hospital Universitari MútuaTerrassa ha comptat amb la presència de dues professionals assistencials procedents del Suining Central Hospital de Xina, situat a la província de Sichuan, que han desenvolupat una estada professional de 90 dies en el marc de l'acord de col·laboració signat l'abril de l'any passat entre els dos hospitals.
Totes dues han tingut l'oportunitat de fer una immersió i conèixer de primera mà el dia a dia del centre. Una d'elles, cap d'infermeria del servei de Digestiu de l'hospital xinès, ha estat coordinada pel departament de desenvolupament i formació de la direcció d'infermeria de l'HUMT i ha dut a terme una rotació per diferents serveis: gabinets d'exploració del servei de Digestiu, Urgències, Hemodinàmica, bloc quirúrgic, unitat de control del dolor, salut mental així com Atenció Primària i l'Àrea de Desenvolupament d'infermeria.
L'altre professional, en aquest cas una doctora pertanyent al servei de Ginecologia i Obstetrícia del centre xinès, ha desenvolupat la seva col·laboració al servei de Ginecologia de l'HUMT amb el propòsit de conèixer l'organització del servei en qüestió i també a nivell d'Atenció Primària.
L'esmentat acord té una vigència de cinc anys en el decurs dels quals els dos hospitals s'han compromès a treballar en la integració i la cooperació de la ciència i la tecnologia així com a promoure l'intercanvi dels resultats de l'investigació conjunta. Fomentar el desenvolupament de la medicina mínima invasiva i no invasiva, millorar la comunicació acadèmica i, en definitiva, promoure la cooperació tècnica entre ambdós són la resta d'objectius que recull el document.
En el marc d'aquest mateix acord, la setmana vinent l'HUMT rebrà dos nous professionals procedents del Suining Central Hospital. En aquesta ocasió la seva col·laboració s'allargarà fins el proper mes de maig i s'incorporaran al servei de Radiologia i Cardiologia respectivament.
Satisfacció pel primer intercanvi acadèmic entre MútuaTerrassa i un hospital xinès
S’emmarca en l’acord de col·laboració signat l’any passat entre el centre terrassenc i el Suining Central Hospital de Xina
Publicat el 07 de febrer de 2017 a les 17:30
Et pot interessar
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
-
Societat
El millor torró de crema cremada de l'Estat del 2025 es fa a Catalunya
-
Societat
Egara Juga! torna a Terrassa amb una segona edició plena de novetats
-
Societat
Dos policies espanyols, a judici per falsificar fets en un cas de discriminació lingüística
-
Societat
Terrassa prohibeix l'adopció de gats negres fins que passi Halloween
-
Societat
Les piscines municipals de Terrassa tanquen l'estiu amb una ocupació de fins a 130.000 banyistes
