Sorteig per escollir el Consell Ciutadà de Convivència Democràtica

Vint-i-dues persones representaran la ciutadania no associada en aquest òrgan participatiu

Publicat el 29 de desembre de 2014 a les 15:30
El tinent d’alcalde de Serveis a les Persones, Cohesió i Benestar Social, Manuel Pérez, presidirà el sorteig electrònic de les 22 persones que representaran la ciutadania no associada al Consell Ciutadà de Convivència Democràtica de l’Ordenança “Bases de convivència democràtica a la ciutat”, aprovada pel Ple Municipal ordinari de 30 d’octubre del 2014.

L’Ajuntament ha creat el Consell Ciutadà de Convivència Democràtica per tal d’impulsar la convivència democràtica a la ciutat i promoure fonts de transparència entre la ciutadania i l’Administració. El Consell és un òrgan consultiu i de participació sectorial que, a partir de debats monogràfics i l’elaboració de conclusions o demandes, promourà la participació de la ciutadania en la vida política, econòmica, cultural i social de Terrassa.

El Consell Ciutadà de Convivència Democràtica s’estableix en 44 persones, tenint en compte els criteris de proporcionalitat democràtica, perspectiva de gènere, igualtat i equitat. A més, aquest número fa referència a l’antecedent històric del “Consell de la Universitat de la Vila de Terrassa”, creat l’any 1384, com a organisme de representació ciutadana a la ciutat.

Aquest dimarts, mitjançant un sistema de sorteig electrònic, s’escolliran a partir del padró les persones no associades, en un número de 22, que constituiran la meitat del consell. L’altre meitat de membres vindran designats per entitats ciutadanes, estrictament relacionades amb l’ús de l’espai públic, de tipus veïnal, cultural i esportiu, comercial, de gent gran, de dones, de joves, de persones amb discapacitat, etc. Properament, se celebraran les reunions amb aquestes entitats, una per cada àmbit, per a l’elecció dels tres representants per a la seva inclusió en el Consell.