El Museu de Terrassa s'ha sumat al projecte 3dT Terrassa i al Festival PAD (Patrimoni Art Digital), una iniciativa que es duu a terme en col·laboració amb Adhoc Cultura entre el 12 de maig i el 4 de juny. Amb aquest projecte es vol vincular el patrimoni cultural amb el món educatiu i de la creació digital.
Així, la iniciativa promourà l'ús de la tecnologia de l'escaneig 3D i la realitat augmentada dins del sector patrimonial cultural de la ciutat, i inclourà tallers oberts al públic en diferents espais urbans, com ara el Castell Cartoixa de Vallparadís o la Seu d'Ègara. Els tallers oferiran la possibilitat de digitalitzar part del patrimoni i participar en una conferència-taller dirigida a professionals del món digital, docents i estudiants. En paral·lel, part del projecte es durà a terme a diferents centres educatius.
En el marc de la programació, el 3 de juny se celebrarà el Festival Patrimoni Art Digital, al Castell Cartoixa de Vallparadís, en què quatre joves artistes digitals faran les seves creacions artístiques a partir d'alguns elements patrimonials del Castell. Durant tot el dia, els artistes mostraran el procés creatiu de les seves obres i el públic assistent podrà veure a temps real com les peces museístiques esdevenen noves obres d'art digital. Durant la jornada s'han programat tallers familiars.
El Festival PAD també es durà a terme a altres ciutats del territori català, com ara Santa Coloma de Queralt, Vic i Mataró, obrint les portes a nous i noves artistes digitals.
Terrassa se suma al projecte de digitalització del patrimoni 3dT
La ciutat acollirà el Festival Patrimoni Art Digital el pròxim 3 de juny
Ara a portada
Publicat el 24 d’abril de 2023 a les 16:37
Actualitzat el 24 d’abril de 2023 a les 16:48
Et pot interessar
-
Societat El Torneig Hockey Solidari a Terrassa ja té data de començament
-
Societat Terrassa renova la gespa dels estadis municipals
-
Societat Terrassa és la ciutat de Catalunya on més s'ha reduït la delinqüència l'últim any
-
Societat La fira de vins «El Vapor del vi» celebra la primera edició a Terrassa