Terrassa tindrà 2 nous centres d'atenció primària

Així ho han acordat l'Ajuntament i el departament de Salut. El 2012, la ciutat tindrà 10 CAP

Publicat el 16 de novembre de 2010 a les 21:59
La consellera de Salut, Marina Geli, l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, i la directora del Servei Català de la Salut (CatSalut), Marta Segura, van signar ahir un conveni de col·laboració per a la millora de la qualitat de la xarxa sanitària de Terrassa. El Pacte de Salut estableix el que serà el futur mapa de l’atenció primària a la ciutat en els propers 12 anys: s’assenten les bases per a la futura construcció de com a mínim dos nous centres d’atenció primària (CAP) i l’ampliació de dos més i, en base a aquestes millores d’infraestructura, es reestructurarà la delimitació territorial de les àrees bàsiques de salut (ABS) de la ciutat.

Aquest pacte estableix un marc de col·laboració per a dur a terme diverses accions per millorar la qualitat de l’atenció sanitària que es presta en aquest àmbit territorial. El conveni estableix que departament de Salut, CatSalut i  l'Ajuntament de Terrassa, amb la complicitat dels proveïdors del servei d’atenció primària de la ciutat, treballaran conjuntament per a la creació de tres noves ABS: Can Roca, avinguda Barcelona i Rambla 2. Aquesta remodelació comportarà la modificació dels límits de les actuals ABS, de tal manera que es reequilibri el territori a nivell assistencial, adequant la població de referència actual i futura a la capacitat dels centres, tenint en compte l’impacte sobre la mobilitat.

Nous CAP i ampliacions dels actuals
Entre els acords establerts en aquest pacte, destaca el de la construcció de dos nous CAP: el de Can Roca i el de l'avinguda de Barcelona. En el primer cas, seria el centre d’atenció primària de referència per a la futura ABS de Can Roca i és previst que s’ubiqui al carrer Fàtima. Pel que fa al futur CAP Avinguda Barcelona, serà el referent de la nova àrea bàsica de salut del mateix nom, i es construirà al carrer Pau Marsal.

D’altra banda, l’acord també estableix l’ampliació del CAP Nord, amb una remodelació interna per tal d’incrementar espais assistencials. A més, preveu reformes al CAP Sud, que ampliarà les seves instal·lacions en el terreny contigu al centre actual, a l’avinguda Can Jofresa.

Pel que fa al CAP de referència per a l’ABS Rambla 2, es deixa oberta la possibilitat de fer un nou CAP en la zona o de situar l’equip en un CAP remodelat. Així doncs, un cop estiguin finalitzats els projectes establerts en aquest conveni, Terrassa disposarà de 10 centres d’atenció primària. El pressupost que s'invertirà en el projecte encara no està definit, ni tampoc se sap quan es començaran a executar les obres.