Els nous combois tenen capacitat per a 900 i 1.500 passatgers, respectivament, fet que amplia un 20% les places dels trens Civia -els últims estrenats a Rodalies-. La previsió és implantar-los a la línia R2 Sud i a la xarxa de Regionals Sud, "on ara hi ha els combois més antics", ha precisat la directora de Rodalies, Mayte Castillo. De fet, hi ha trens en circulació amb més de tres dècades d'antiguitat i capacitat per a 500 passatgers.

Visita a una maqueta dels nous trens que Renfe preveu desplegar a Rodalies Foto: ACN
Pel que fa a l'equipament interior, els nous trens estan dissenyats per garantir l'accés a persones amb capacitat reduïda, incorporen espai per a les bicicletes i cotxets infantils, alhora que disposen d'endolls USB i connexió wifi. També disposen de més portes per agilitzar la pujada i baixada dels passatgers. Segons Renfe, els nous trens podrien entrar en servei a les diferents xarxes de Rodalies de l'estat espanyol en un termini d'entre dos i tres anys.

Els responsables de Renfe i Rodalies visiten una maqueta dels nous combois Foto: ACN
Per aconseguir-ho, la companyia ha instat de nou a la Generalitat a signar el contracte programa de Rodalies per definir el futur del servei i poder renovar part dels combois. El president de la companyia, Isaías Táboas, ha avisat que els nous combois per a Catalunya "estan pensats i planificats", però ha matisat que "per comprar-los, cal un contracte que suporti la despesa i la inversió".
[plantillavirals]