L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, votarà en contra de la moció presentada per 13 entitats de la ciutat que insten a la Paeria a mantenir el català com a llengua preferent al consistori. Així ho ha anunciat aquest dijous el paer en cap en una carta enviada als col·lectius, on acusa CDC i ERC de voler instrumentalitzar la llengua. En l'escrit, el líder socialista assegura que "no es pot plegar a acusacions que instrumentalitzen el català basades en interessos de partits polítics, especialment CDC i ERC", alhora que assegura que "el treball real pel català és molt més seriós que la seva utilització política".
L'alcalde indica que el seu grup municipal no votarà a favor de la moció, i ho argumenta assegurant que en el text presentat es pressuposa que el consistori lleidatà "pot obstaculitzar un procés de normalització lingüística".
Sobre la petició de convertir el català en una llengua d'ús preferent, Ros respon que aquesta és una sol·licitud que no pot atendre ja que "el TSJC ha anul·lat acords i reglaments en aquest mateix sentit a altres administracions".
Ros diu que el català "no patirà mai cap retrocés a la Paeria"
Tot i negar-se a secundar el text que es defensarà al ple d'aquest divendres, Ros indica que el govern de la Paeria "vetlla pel català", una llengua que, segons el paer en cap, "no patirà mai cap retrocés" al consistori. "El Govern Municipal i jo, com a alcalde, no ho admetríem" rebla el líder socialista.
Àngel Ros acusa CDC i ERC d'instrumentalitzar el català, i diu no a convertir-lo en llengua preferent
Política
L'alcalde de Lleida anuncia que el PSC votarà en contra de la moció presentada per 13 entitats de la ciutat
- Àngel Ros, alcalde de Lleida -
- Àlvar Llobet
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
Publicat el
29 d’octubre de 2015 a
les 19:08
Actualitzat el
30 d’octubre de 2015 a les
01:41
Et pot interessar
-
Política
Onze de Setembre: recordar, persistir, guanyar
-
Política
Meritxell Feliu serà la candidata d’Aliança Catalana a l'alcaldia de Lleida
-
Política
40 aniversari de l'agermanament de l'estat de Califòrnia amb Catalunya i els amics de Gaspar de Portolà (IV)
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
