El Grup Municipal de Convergència i Unió ha sol·licitat al paer en cap de Lleida, Àngel Ros, la convocatòria de la Comissió Especial de Carrers per tal de donar compliment als acords de la moció aprovada en el ple del 29 de gener passat.
En aquest sentit, la moció pel canvi de nom de carrers, presentada pel Grup de CiU estableix que l'Ajuntament de Lleida, a través de la seva Comissió Especial de Carrers, i amb acord dels grups municipals, designarà un Comitè d'Experts en història contemporània que dictamini l'abast, els criteris i els carrers que es revisaran.
Aquest Comitè d'Experts s'haurà de constituir en un termini no superior d'un mes d'ençà l'aprovació de la moció. El dictamen que prengui aquest comitè no podrà ser superior als 6 mesos de constituir-se. El resultat es traslladarà al ple i, si així s'aprova, s'endegarà el procés de substitució dels noms que es determini.
La regidora convergent, Cristina Simó, concreta que "aquest comitè d'experts serà l'encarregat de definir el procés d'avaluació per determinar qui és mereixedor o no de donar nom a un carrer i també definirà els requisits que, d'ara en endavant, se seguiran per atorgar aquesta distinció". Simó convida a posar "seny i perspectiva" en aquesta qüestió i, per aquest motiu, "els historiadors són els més indicats per concretar el canvi de noms d'una manera objectiva", manifesta.
CiU demana la participació d'un membre de la Comissió de la Dignitat
D'altra part, el Grup de Convergència i Unió demanarà la participació, dins d'aquest Comitè d'Experts, d'un membre de la Comissió de la Dignitat, per tal que aporti el seu bagatge i experiència en relació a la recuperació de la memòria històrica.
Per últim, subratlla que l'aprovació de la moció del Grup CiU suposa "que per primera vegada, en democràcia, s'abordarà la revisió del nom dels carrers de la ciutat de Lleida dedicats a persones que van donar suport al règim franquista".
CiU posa pressa a Àngel Ros per abordar l'estudi del canvi de noms franquistes dels carrers de Lleida
El Grup municipal demana celeritat en la convocatòria de la Comissió de Carrers
Ara a portada
-
Successos Accident mortal a la C-13 en un xoc entre dos camions al terme municipal de Lleida Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el 07 de febrer de 2016 a les 23:46
Actualitzat el 07 de febrer de 2016 a les 23:55
Et pot interessar
-
Política La Generalitat dona la raó a ERC Balaguer pel cas de la seva representant a l’ImPIC
-
Política Nou policia infiltrat, ara a Lleida: «Era un activista modèlic, sempre disposat a tot»
-
Política El PP de Lleida acusa Vox d'avalar la cessió gratuïta d'una finca per a fer-hi una mesquita
-
Política La Paeria aprova definitivament el pressupost del 2025