L'equip de govern del PSC a la Paeria de Lleida tindrà el suport de Junts en el ple extraordinari d'aquest pròxim dimecres per aprovar les ordenances fiscals a la ciutat per a l'any 2024. Després de dies de negociacions, el grup socialista ha acceptat diverses esmenes i bonificacions presentades per Junts, entre les quals destaquen la reducció d'un 2% de l'IBI a la ciutat i d'un 25% pels habitatges ubicats en sol rústic a l'Horta. Així ho ha comunicat aquest dilluns la regidora de Bon Govern de la Paeria, Carme Valls, que ha explicat que han "cedit" en alguns aspectes que consideren que poden "afavorir la ciutadania" i alhora mantenir "l'esperit d'aconseguir activitat econòmica".
Un dels principals punts de la negociació per desencallar l'acord entre el PSC i Junts era l'IBI. La proposta inicial dels socialistes plantejava una rebaixa de l'1% de l'impost, mentre que el grup de Junts condicionava el seu suport al fet que la rebaixa fos més gran i tingués en compte la singularitat dels habitatges de l'Horta de Lleida, on viuen uns 5.000 veïns que disposen d'uns serveis municipals "inferiors" a la resta de zones de la ciutat, segons defensa Junts. Així, el grup socialista ha acceptat finalment rebaixar l'IBI un 2% en béns de naturalesa urbana i que els habitatges ubicats en sòl rústic de l'Horta tinguin dret a una bonificació del 25% en la quota íntegra de l'impost. També es manté en el 10% per als de Sucs i Raimat.
Per altra banda, es fixa una bonificació del 70% en els immobles destinats a allotjament temporal de treballadors temporers, en la línia del model d'atenció social que vol impulsar el govern per aquest col·lectiu. Aquests edificis també gaudiran d’una bonificació del 90% en l’Impost de Construccions i Obres (ICIO).
Altres canvis en l’ICIO, són l’ampliació de la bonificació per rehabilitació d’habitatges al Centre Històric, que es fixarà en un 90%, i una nova bonificació del 75% per obres en patis escolars que es destinin al seu ús social fora de l’horari lectiu.
El PSC i Junts pacten les noves ordenances fiscals de Lleida
La rebaixa d'un 2% de l'IBI és una de les principals modificacions que es preveuen aprovar en el ple de dimecres
Ara a portada
Publicat el 16 d’octubre de 2023 a les 19:35
Actualitzat el 16 d’octubre de 2023 a les 20:39
Et pot interessar
-
Política La Generalitat dona la raó a ERC Balaguer pel cas de la seva representant a l’ImPIC
-
Política Nou policia infiltrat, ara a Lleida: «Era un activista modèlic, sempre disposat a tot»
-
Política El PP de Lleida acusa Vox d'avalar la cessió gratuïta d'una finca per a fer-hi una mesquita
-
Política La Paeria aprova definitivament el pressupost del 2025