La Paeria de Lleida sembla que ha superat la primera crisi interna de govern, després de la destitució del regidor Sergio González. Amb això i els resultats del passat 14-F, ens podem fer una idea del futur que els hi espera als grups municipals lleidatans.
La gran incògnita si mirem els vots del 14-F és l'abstenció que hi va haver, que són 10 punts més que a les locals del 2019, d'on va sorgir l'alcaldia de Miquel Pueyo, amb Junts i Comuns com a socis de govern. Però, ERC va aconseguir aquest lideratge per un marge de 81 vots respecte al PSC. Si mirem els resultats parlamentaris de les darreres eleccions, aquesta diferència s'ampliaria fins al mig miler de vots de diferència entre republicans i socialistes, per tant, refermarien el seu lideratge a Lleida. També faltarien per ubicar els vots del PDECAT.
Si mirem els vots que van aconseguir a les eleccions catalanes, la Paeria quedaria amb 7 regidors d'ERC, 7 de Junts, 6 del PSC, 2 de la CUP, 1 del PP, 1 de Ciutadans i 3 de VOX. Amb aquests resultats els partits independentistes aconseguirien la majoria amb 16 regidors dels 27 totals, ara mateix en sumen 12 (eleccions 2019). Els grans perjudicats serien els Comuns, que ara mateix formen part del govern i no aconseguirien ni un regidor.
La diferència s'aconseguirà amb aquests més de 10 mil votants que es van abstenir el 14-F i que podrien decantar la majoria al consistori lleidatà, inclús modificant el color del guanyador.
Els partits polítics lleidatans pendents de l'elevada abstenció del 14-F
Política
L'abstenció de vots marca el 14-F i genera més incertesa sobre la tendència del vot lleidatà
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de març de 2021 a
les 18:30
Et pot interessar
-
Política
Dos candidats i un interrogant; les eleccions a Balaguer prenen forma
-
Política
Junts i Treballem uneixen forces per conquerir l'alcaldia de Balaguer
-
Política
Els treballadors de la Paeria de Balaguer diuen prou i denunciaran el bloqueig del conveni laboral
-
Política
La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia
-
Política
És possible un govern del PP i Aliança Catalana a Lleida després de les municipals?
-
Política Larrosa alerta d'un pacte entre el PP i Aliança Catalana per governar Lleida
