La Comissió Especial de l'1 d'octubre de l'Ajuntament de Lleida ha acordat posar en marxa a partir d'aquest dimarts el tràmit perquè la ciutadania pugui sol·licitar comparèixer davant la Paeria per explicar el seu testimoni sobre els fets que van viure la jornada de l'1-O a Lleida.
La voluntat de la Comissió és reconstruir el relat dels fets d'aquella jornada i també de les protestes després de la sentència del Suprem del 14 d'octubre de 2019, a partir de les aportacions de ciutadania i institucions. El president de la Comissió, Josep Maria Currià, ha assenyalat que està previst iniciar les compareixences en les pròximes setmanes.
Les sol·licituds es poden presentar a través del web www.paeria.cat/udoctubre si es disposa de certificat digital o presencialment a l'Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (Rambla Ferran, 32). Les compareixences s'aniran celebrant fins que totes les persones que ho demanin hagin pogut explicar el relat dels fets que van viure.
La Comissió Especial de l'1 d'octubre de l'Ajuntament de Lleida es va constituir el dia 10 de setembre de 2019. La reunió de la Comissió celebrada aquest dimarts a la sala Jaume Magre ha acordat posar en marxa aquest procés, la confecció dels protocols per les declaracions i altres aspectes jurídics i tècnics, així com la constitució d'una mesa que rebrà els materials de tota índole que la ciutadania aporti sobre l'1-O.
"A partir d'ara tothom podrà sol·licitar la seva compareixença i decidir quins documents com vídeos, fotos i escrits vol aportar. L'objectiu és que l'Ajuntament disposi d'un corpus al seu arxiu de tots aquells materials que testimonien el que va succeir aquell dia, per tal que no només nosaltres en puguem fer ús i els puguem estudiar, sinó que en generacions futures quedi constància del que va passar", ha explicat Currià.
							
																					
														
								La ciutadania ja pot demanar comparèixer a la Paeria per explicar la seva experiència durant l'1-O
Es pretén reconstruir els fets de l'1-O i les protestes posteriors a la sentència del Suprem del 14 d'octubre de 2019
 
        ARA A PORTADA
Publicat el 08 de setembre de 2020 a les 17:42
										Actualitzat el 08 de setembre de 2020 a les 22:44
									
								Et pot interessar
- 
												 Política
												ERC exigeix al govern de Lleida que compleixi amb l’enderroc de l’antiga discoteca de Gardeny Política
												ERC exigeix al govern de Lleida que compleixi amb l’enderroc de l’antiga discoteca de Gardeny
- 
												 Política
												Lleida reduirà a la meitat el temps de tramitació per a nous projectes empresarials estratègics Política
												Lleida reduirà a la meitat el temps de tramitació per a nous projectes empresarials estratègics
- 
												 Política
												Jordina Freixanet, candidata d'ERC a Lleida per a les municipals del 2027 Política
												Jordina Freixanet, candidata d'ERC a Lleida per a les municipals del 2027
- 
												 Política
												El Govern crearà quatre noves seus corporatives i tres noves OAC a la vegueria de l'Alt Pirineu i Aran Política
												El Govern crearà quatre noves seus corporatives i tres noves OAC a la vegueria de l'Alt Pirineu i Aran
- 
												 Política
												Illa referma el seu compromís amb projectes com els Canals d'Urgell, Torreblanca i l'estació intermodal de Lleida Política
												Illa referma el seu compromís amb projectes com els Canals d'Urgell, Torreblanca i l'estació intermodal de Lleida
- 
												 Política
												La Paeria redueix la taxa variable d’escombraries i congela els principals impostos per al 2026 Política
												La Paeria redueix la taxa variable d’escombraries i congela els principals impostos per al 2026

 
															 
															 
															 
															 
															