Ningú no es mou a la Paeria per acordar el nou Impost de Béns Immobles (IBI) del 2017. Les ordenances fiscals es passaran aquest divendres per ple, i tot apunta que les negociacions per fixar aquesta taxa s'allargaran fins a darrera hora a tenor de les postures que mantenen a hores d'ara els grups municipals del consistori.
La congelació de l'impost que proposa el govern municipal només ha estat ben valorada per C's, el soci prioritari d'Àngel Ros que li "compra" tots els temes de calatge que es sotmeten a les votacions del ple. L'entesa entre les dues forces no arriba, però, a obtenir els vots suficients per l'aprovació (se'n necessiten 14 i PSC i C's sumen 12), de manera que la regidora d'Hisenda, Montse Mínguez, ha d'explorar pactes amb les forces opositores al govern socialista, que aquest dimarts s'han reunit. CiU, ERC, la Crida per Lleida, PP i el Comú de Lleida han posat sobre la taula els plantejaments que defensen en relació a l'IBI, però la trobada no ha servit per fixar cap consens.
Convergents i populars defensen una baixada lineal d'aquest impost mentre que les forces d'esquerra aposten per una progressivitat que augmenti l'IBI a immobles no residencials com magatzems, grans superfícies, solars o oficines. Aquest augment compensaria, asseguren, la pèrdua d'ingressos que suposaria una rebaixa de l'impost en immobles residencials.
Fonts de CiU asseguren que no acceptaran una proposta de l'equip de govern que no passi per la rebaixa de l'IBI, una idea, que en principi, també comparteix el grup del PP, molt bregador en aquesta qüestió durant els darrers anys. Per la seva banda, ERC, la Crida i el Comú tampoc estan disposats a cedir en la proposta d'un augment per dalt. Els cupaires, que van pactar les ordenances l'any passat, asseguren que l'executiu d'Àngel Ros no podrà amorosir les seves pretensions ni amb un augment de les bonificacions.
Una lectura en clau política
Ningú vol donar el seu braç a tòrcer en aquesta guerra de xifres i propostes que es llegeix també en clau política. Si el govern d'Àngel Ros accepta la reducció de l'IBI, CiU i PP podran lluir aquest pacte com un èxit, mentre que si l'executiu de la Paeria acorda gravar més l'IBI als valors cadastrals més alts, el punt se l'endurien ERC, la Crida i el Comú de Lleida.
La negociació de l'IBI a Lleida s'encalla per la negativa dels partits a cedir
El govern del PSC no troba aliats per aprovar les ordenances | Els partits de l'oposició, excepte C's, fracassen a l'hora de fixar una posició comuna sobre l'impost
ARA A PORTADA
-
-
Suspesa la circulació de Rodalies a tot Catalunya per l'accident mortal a l'R4 Neus Climent | Víctor Rodrigo
-
-
L’exportació d’oli d’oliva s’enfonsa un 40% el 2025 i arrossega les vendes lleidatanes Àlvar Llobet i Sotelo
-
Detenen una dona i un menor a Agramunt per intentar robar en una casa i traficar amb drogues Redacció
Publicat el 25 d’octubre de 2016 a les 22:11
Et pot interessar
-
Política
Junts i Impulsem Lleida renoven la coalició per a les municipals de 2027
-
Política
Larrosa perd la moció de confiança i podria deixar de ser alcalde si prospera un vot de censura
-
Política
L'oposició tomba els pressupostos de Larrosa, que se sotmetrà a una moció de confiança
-
Política
Junts Impulsem avalarà els pressupostos de la Diputació per "responsabilitat" i per garantir-ne l’execució
-
Política
ERC escull Kevin Bruque com a candidat a l’alcaldia de Balaguer
-
Política
El regidor de Junts per Mollerussa Raül Aguilar presenta la seva renúncia al·legant motius personals
