L'alcalde de la Torre de Cabdella (Pallars Jussà), Josep Maria Dalmau, ha assegurat que té previst votar al referèndum sobre la independència de Catalunya que ha convocat el Govern per al proper 1 d'octubre. En aquest sentit, Dalmau també ha afegit que si la Generalitat li ho demana, actuarà amb "lògica" i deixarà el local on sempre s'ha votat al municipi.
Dalmau ha remarcat que ell creu en la democràcia i per això considera que s'ha de poder votar en una qüestió com la de l'1-O. El que no farà és "exigir" als funcionaris que col·laborin amb al referèndum, "per poder assegurar els seus llocs de treball si vénen males", ha afegit. Dalmau s'afegeix a la llista d'alcaldes socialistes de la demarcació de Lleida, com el de Les (Val d'Aran) o el d'Arbeca (Garrigues), que han anunciat que col·laboraran amb el referèndum.
L'alcalde de la Torre de Capdella també ha explicat que no tenen previst portar a debat del ple municipal aquesta qüestió i ha recordat que formen part de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) "des del principi". En aquest sentit ha reiterat que això és així, perquè ell és demòcrata i va posar la incorporació a l'AMI a votació del ple; tots els regidors hi van votar a favor menys ell, que es va abstenir.
El PSC-CP mana a la Torre de Cabdella amb 4 regidors i al ple també hi ha representació de PDeCAT, que hi té dos edils, i de la CUP, que en té un.
L'alcalde socialista de la Torre de Cabdella deixarà un local pel referèndum
Josep Maria Dalmau diu que votarà al referèndum però no exigirà als funcionaris que hi col·laborin "per poder salvar els seus llocs de treball"
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de juliol de 2017 a
les 18:14
Actualitzat el
03 de juliol de 2017 a les
18:20
Et pot interessar
-
Política
La Diputació apropa la intel·ligència artificial als municipis de Lleida
-
Política
Aliança Catalana denuncia «l'abandonament sistemàtic» de la variant de la C-14 a Tàrrega
-
Política
La Generalitat reclama a Aragó 790.000 euros per les obres de Sixena que van sortir de Lleida
-
Política Violant Cervera es perfila com a candidata de Junts a Lleida
-
Política
Més de vint entitats s'oposen a Saül Craviotto com a pregoner de les Festes de Maig
-
Política
La CUP s'obre a pactar amb els comuns per a les municipals de Lleida
