L’aeroport de Lleida redescobreix els esquiadors

Alguaire rep el primer vol turístic en més de dos anys, però els passatgers se’n van a Andorra

Turistes de Polònia a Alguaire
Turistes de Polònia a Alguaire | ACN
17 de gener de 2025, 18:36
Actualitzat: 18:36h

L'aeroport Lleida-Alguaire ha redescobert els turistes esquiadors aquest divendres. Per primera vegada en més de dos anys, un vol comercial amb passatgers a bord que no és l'habitual que va fins a Palma ha aterrat a la terminal lleidatana. El turoperador polonès Itaka, a través de la companyia Polish Airlines, ha dut els turistes de Varsòvia fins la capital de Ponent, ciutat on no hi fan parada ni fonda perquè, un cop a terra, enfilen el camí cap a les pistes d'esquí andorranes. 

Els esquiadors polonesos tenen previst a Andorra on esquiaran les pistes de la Massana i Pas de la Casa. Han carregat els equipaments que havien baixat de la bodega de l'avió i sense més dilacions han pujat als tres autobusos que els esperaven a les portes de l'aeroport. 

Arribar a Lleida per gastar-se els diners al país veí, és el contrasentit d'un aeroport que es va inagurar ara fa 15 anys amb l'objectiu de fer arribar prop de 400.000 viatgers i que la realitat li ha modificat les expectatives. El Lleida-Alguaire ja no és concebut com un aeroport de passatgers, i la prova d'aquest canvi és que la situació viscuda aquest divendres de gener ha estat insòlita en els darrers temps.

El darrer turista-esquiador ha posar els peus a Alguaire va ser l'hivern del 2022, quan la companyia seca Quality Travel cobria el trajecte fins a Lleida. D'aleshores ençà, ningú més a exepció feta dels passatgers que utilitzen la ruta regular d'Air Nostrum cap a Palma, tres cops per setmana. 

Un aeroport industrial "imprescindible"

En declaracions Nació, el director de l'aeroport, Antoni Serra, posa en valor l'adaptació de la terminal lleidatana en els darrers anys a una nova realitat allunyada de les grans xifres de passatgers. En aquest sentit, Serra assegura que actualment l'aeroport dóna un servei "imprescindible" per a les activitats com la formació de pilots, la construcció de peces aeronàutiques o les proves de vol;

"Tot això no es podria fer en aquest país si no existís aquest aeroport", explica. Serra destaca també que des de fa un any es treballa juntament amb l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria perquè Lleida pugui acollir els avions més grans del mercat, que són l'Airbus A-380 i el Boeing 747-8. A més, a la terminal s'hi estan construint dos nous hangars, un de 1.200m2 i l'altre de 625m2. 

D'altra banda, durant el 2024 s'han registrat un total de 28.112 operacions, un 61% més que l'any anterior. D'igual manera, durant tot l'any passat es van moure a Lleida 39.664 viatgers, una xifra que suposa un 27% que el 2023. 

Arxivat a