La concessionària del servei d'aigua a Lleida, Aqualia, ha anunciat que aplicarà des de l'11 de març l'increment del preu de l'aigua a la ciutat, seguint així el criteri que defensava la Paeria.
Tot i això, Aqualia manté "el ple convenciment que es donaven totes les condicions jurídiques per aplicar les tarifes en la data de esmentada a l'ordenança municipal de l'1 de gener", des de la qual la concessionària havia començat a aplicar la pujada de tarifes. A través d'un comunicat, Aqualia ha expressat el compromís de traslladar de forma "immediata" el criteri municipal a la facturació del servei i ha anunciat que retornarà de forma automàtica l'import addicional que hagi pogut facturar de més, sense que els usuaris hagin de fer cap gestió.
Des d'Aqualia també han refermat la vocació de la concessionària del servei d'aigua a Lleida de "restar permanentment a disposició de l'Ajuntament per tal d'aclarir i donar una ràpida solució a qualsevol discrepància tècnica que pugui expressar-se des dels serveis municipals".
La nova ordenança del servei de subministrament d'aigua a Lleida preveu un increment del 7,5% de la tarifa de l'aigua a aplicar durant els anys 2021, 2022 i 2023, i del 75% de la taxa de clavegueram. Així mateix, incorpora un sistema de tarifació progressiva, perquè es pagui més com major sigui el consum, i una rebaixa del 10% de la tarifa a les famílies vulnerables acollides a la tarifa especial d'aigua de bo social.
A més, l'ordenança s'acompanya del compromís subscrit entre la Paeria i Aquailia per crear un Fons Municipal de Solidaritat, dotat amb 100.000 euros anuals, per donar ajudes a fons perdut a persones o famílies en risc. L'ordenança la van pactar els grups d'ERC, el Comú i del PSC a la Paeria, mentre que l'altre soci de govern de republicans i comuns, JxCat es va abstenir en la votació.
Aqualia aplicarà l'increment de l'aigua a Lleida des de l'11 de març
Societat
Accedeix a aplicar les tarifes segons el criteri municipal i retornarà l'import cobrat de més des del gener
ARA A PORTADA
-
Societat Dos mesos esperant el tren: el robatori de coure desconnecta les Garrigues Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Lleida estrena bitllets combinats d’AVE i autobús per viatjar al sud d’Andalusia Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat El Govern vol frenar la pèrdua de superfície d’horta amb un pla per modernitzar el sector ACN
-
Societat Els tècnics de la Paeria de Balaguer qüestionen la instal·lació d’ombra del Mercadal Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
23 de març de 2021 a
les 20:05
Et pot interessar
-
Societat
Les exportacions lleidatanes cauen un 5,3% el juliol fins als 354,2 milions d'euros
-
Societat
Lleida; menys delictes i més sensació d’inseguretat
-
Societat
L'aturada del projecte del tramvia posa en escac el govern de Balaguer
-
Societat
Pugen a sis les denúncies contra el fisioterapeuta lleidatà acusat de tocaments a clientes
-
Societat
Directius de MJ Gruas haurien admès el pagament de comissions a l’excap de carreteres
-
Societat
La campana de Granyena de Segarra torna a sonar 85 anys després
