Les limitacions i restriccions decretades pel Govern de la Generalitat per la Covid-19, han fet que la Paeria de Balaguer i el Consell Comarcal de la Noguera hagin acordat suspendre els actes de la Diada Nacional de Catalunya a Balaguer i l’audició de sardanes del dia 11 a la Plaça Mercadal.
El repunt de casos de coronavirus registrats a la Noguera a finals d'agost, la proximitat amb l’inici del curs escolar i les limitacions de públic en esdeveniments d’aquest tipus han obligat a suspendre els actes. El paer en cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal i del president del Consell Comarcal, Miquel Plensa, seran els encarregats d’enviar un missatge a la ciutadania en un vídeo que s’emetrà pels canals oficials el dijous dia 10 de setembre.
Els actes de la Diada a Balaguer es dediquen cada any a celebrar o recordar les efemèrides marcades pel calendari i enguany giraven al voltant dels 600 anys de la mort de Margarida de Montferrat i de la figura de l’escriptor de Menàrguens Joan Barceló i Cullerés, en motiu del 40è aniversari de la seva mort. A més, com cada any, l’Orfeó Balaguerí, la Xemeneia Espai de dansa, l’Escola de Música o companyies locals de teatre hi participaven.
El passat 2019, l'acte institucional de la Diada a Balaguer es va dedicar a Teresa Pàmies, Joan Brossa, la Colla de Sabadell i els 125 anys de l’assemblea a Balaguer de La Unió Catalanista i van comptar amb la presència de Jordi Redondo, membre de la junta nacional d’Òmnium Cultural.
Balaguer suspèn els actes institucional de la Diada per precaució
Societat
L'augment de casos positius de final d'agost ha procat la cancel·lació dels esdeveniments
ARA A PORTADA
-
Política Jordina Freixanet es presenta com a candidata d’ERC a Lleida amb cinc compromisos de futur Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
07 de setembre de 2020 a
les 20:41
Et pot interessar
-
Societat
La mort de l’os Cachou inspira una sèrie sobre la polarització i la identitat de l’Aran
-
Societat
Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova
-
Societat
La Paeria de Balaguer fa marxa enrere i desmuntarà el tendal del Mercadal
-
Societat
Entitats del tercer sector de Lleida fan una acció reivindicativa per reclamar noves polítiques d'habitatge assequible
-
Societat
L'Audiència de Lleida condemna a 2 anys de presó un noi que va agredir sexualment una noia
-
Societat
Mor el poeta lleidatà Jaume Pont als 79 anys
