Batalla ha explicat que el Congrés del diputats va aprovar una esmena per unanimitat en la que instava el govern a modificar la llei del xec nadó per a permetre el cobrament a les famílies que els seus fills haguessin nascut fora del territori espanyol, en centres hospitalaris transfronterers o limítrofs amb l'estat espanyol amb el que hi hagi un acord en matèria de sanitat.
Segons es recull en la proposició no de llei, la mesura es podrà aplicar sempre i quan es compleixin els requisits per rebre els ajuts pel naixement d'un nadó, com la residència de forma legal, efectiva i continuada en territori espanyol almenys els dos anys anteriors al naixement.
L'esmena incloïa anul·lar els processos sancionadors a aquelles famílies per l'atorgament de les ajudes indegudament per haver-se produït el naixement a Andorra. Aquesta part, diu Batalla, "si ha estat modificada per l'Agència Tributària que ha parat els processos sancionadors".
Cal recordar que el govern espanyol va decidir la retirada de l'ajut del xec nadó a partir de l'1 de gener de 2011 dins el paquet de mesures anticrisi que va aprovar. Batalla ha dit que entre les esmenes del seu partit, Convergència i Unió, als pressupostos generals per l'any vinent hi haurà la de mantenir el xec nadó.
El passat mes de març l'Agència Tributària va reclamar la devolució dels 2.500 euros del xec nadó a set famílies de l'Alt Urgell. L'òrgan tributari va al·legar que les famílies havien incorregut en un possible frau fiscal pel que els va imposar una sanció de 1.250 euros i el reclamà, a més, el interessos generats des del dia del cobrament.
Batalla denuncia que l'Estat no ha modificat la llei del xec nadó per a que la cobrin els nascuts a Andorra
Ara a portada
-
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat «Vam fer el que ens agradaria que fessin per nosaltres»: solidaritat veïnal a l’Albi amb els 590 afectats del tren Oriol Almacellas Verdés
-
Societat Els CAP i hospitals de Lleida funcionen amb normalitat l'endemà de l'apagada elèctrica Redacció
-
Publicat el 11 de novembre de 2010 a les 17:25
Et pot interessar
-
Societat Ponent i les Terres de l'Ebre, en alerta per pedregades, ventades, esclafits i tornados
-
Societat La Mariola: entre el conflicte i l'oblit
-
Societat Un terratrèmol amb epicentre a la Vall de Boí sacseja l'Alta Ribagorça
-
Societat Justícia inverteix tres milions en la modernització del centre de menors El Segre de Lleida