El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha emès un avís davant la possibilitat de tempestes fortes en les properes hores al litoral central i a la meitat est de Catalunya. A més, des de Protecció Civil ja s'ha activat el Pla Inuncat davant les previsions de precipitacions intenses.
Els xàfecs podran deixar més de 20 litres en 30 minuts –i anar acompanyats de calamarsa i intenses ratxes de vent- entre aquest diumenge al vespre i dilluns a la matinada. Per tot plegat, la Generalitat ha activat la peralerta del pla Inuncat.
Les comarques del Baix Llobregat i el Garraf són les dues on la probabilitat d'aiguat és més alta, però també hi ha en perill la totalitat de les comarques de Girona, Berguedà, Osona, prelitoral de Barcelona i nord del Camp de Tarragona. La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) recomana prudència en cas de pluges intenses, especialment al volant i a l'hora de creuar rius i torrents.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VyhFIRk07EU[/youtube]
Catalunya, en alerta per la previsió de pluges fortes
Les comarques del Baix Llobregat i el Garraf són les dues on la probabilitat d'aiguat és més alta
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 06 de setembre de 2020 a les 21:51
Et pot interessar
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
-
Societat
Jutjaran la treballadora d'un local d'oci de l'Alta Ribagorça per traficar amb cocaïna i heroïna
-
Societat
El Govern ultima canvis perquè més regants accedeixin als ajuts de la modernització dels Canals d’Urgell
-
Societat
Baqueira Beret encetarà la temporada amb neu fresca i pistes noves
