La tradicional Coca de Sant Joan amb fruita i ametlles pot tenir variants com aquesta
Ingredients:
500 gr. de farina de força
25 gr. de llevat premsat
200 cc. de llet
1 c/c de sal
150 gr. de sucre
2 cullerades de sucre
2 ous grans
75gr de mantega en pomada
1 ou
1 cullerada d'aroma de taronja
100-150 gr. de meló confitat
Un grapat de fruita confitada variada tallada a daus
sucre glacé
Desfeu el llevat amb la llet tèbia, afegiu poc a poc 100 gr. de farina i aneu barrejant. Deixeu reposar una hora.
Amb un robot o a mà poseu la resta de la farina i aneu afegint la sal, el sucre, els ous batuts i barregeu, afegiu la massa anterior reposada, la mantega fosa i treballeu bé.
Poseu la fruita confitada a daus i la meitat del meló confitat tallat de la mateixa mida, pasteu una altra vegada.
Si cal, afegiu una mica de farina si la massa queda molt enganxosa.
Feu una bola, tapeu-la i deixeu fermentar 90 minuts en un lloc càlid i sense corrents.
Treballeu novament la massa en una superfície enfarinada, dividiu-la en dues parts.
Estireu donant-li forma allargada i amb un gruix d'uns 2-2,5 cm.
Col·loqueu la coca sobre paper d'enfornar i a sobre d'una placa de forn, pinteu amb ou batut i una mica de sal, repartiu per sobre la resta del meló tallat a trossos i deixeu fermentar ¾ d'hora.
Enforneu en forn calent a 190º durant uns 25-30 minuts o fins que la massa estigui cuita.
Deixeu refredar sobre una reixeta i un cop freda escampeu-hi sucre glacé amb ajuda d'un colador de malla fina.
NOTA: Per saber si està cuita només cal que punxeu la coca amb una broqueta de fusta, si surt neta estarà, si surt humida i amb grumolls, deixeu-la una mica més.
** L'aroma de taronja el venen comercialitzat.
** c / c = cullera de les de cafè
Blog de cuina de la dolors
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 19 de juny de 2016 a les 23:30
Et pot interessar
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel
-
Societat Blindatge al Centre Històric de Lleida per l’Obert: detectors de metalls i més de 50 agents
-
Societat Expoclàssic de Mollerussa celebra 30 anys amb més expositors i un homenatge a SEAT
-
Societat Lleida acull la primera formació acreditada a l’Estat en teràpia d’interacció pares-fills
-
Societat Els canals d’Urgell tancaran el 27 de setembre després d’una bona campanya de reg
-
Societat Fruita amb Justícia Social denuncia l’exportació de pera de Lleida a Israel i en reclama el boicot