En el transcurs de l'acte, Jesús Fierro ha manifestat que “avui fem un pas ferm per tal que 45 famílies urgellenques puguin disposar d'un habitatge públic gràcies a la suma d'esforços entre l'administració pública i el sector privat”.
Per la seva part, l'alcalde urgellenc, Albert Batalla, ha ressaltat que “amb la construcció d'aquests habitatges, “l'Ajuntament de la Seu fa una doble aposta històrica, per una banda, col·locant la primera pedra a l'Horta del Valira, i per una altra, fent una política d'habitatge públic, juntament amb d'altres administracions públiques”. Batalla ha remarcat que aquests pisos que són de protecció oficial però que el seu règim de venda és de preu concertat estan pensants per una franja important de ciutadans que no poden arribar a comprar un pis a preu de lliure mercat, però que alhora tenen una renda que superen els barems per accedir a pisos de protecció oficial en règim general.
D'altra banda, l'alcalde de la Seu també ha avançat que l'Incasòl està tramitant un concurs públic per tal que es puguin construir a la nostra ciutat 122 habitatges més, de protecció oficial de règim general, tant de lloguer com de compra.
Pel que fa aquest edifici de 45 pisos, la majoria d'ells seran de tres habitacions, però també n'hi haurà de dos i quatre habitacions. També hi haurà un pis adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Els pisos tindran entre 61,94 i 87,47 metres quadrats. El preu d'aquests pisos oscil·larà entre els 117.686 i els 166.193 euros. El termini de les obres de construcció d'arquets habitatges és de 21 mesos.
Recordem que aquest edifici s'emmarca dins l'acord de la comissió bilateral relatiu a l'àrea d'urbanització prioritària de sòl, actuació residencial 'Horta del Valira', pel qual es regula el Pla Estatal d'Habitatge i Rehabilitació 2009-2012. Aquest acord va ser signat el novembre de l'any passat per part de l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, la ministra de Vivienda, Beatriz Corredor, i el conseller de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Francesc Baltasar.
L'acte simbòlic de col·locació de la primera pedra. L'acte simbòlic de col·locació de la primera pedra.