L'Ajuntament de Lleida ha començat ja els treballs per sanejar i assegurar la part de la muralla de la Seu Vella afectada per l'esllavissada que va tenir lloc el passat 26 d'abril. A partir d'aquesta primera operació, els equips tècnics de la Paeria i de la Generalitat establiran el projecte de recuperació d'aquest punt, d'acord amb l'actuació conjunta de les dues institucions per resoldre els efectes de l'esllavissada.
En aquest sentit, el 14 de maig es reunirà el Consorci del Turó de la Seu Vella, que, entre altres qüestions, analitzarà els informes tècnics i quines són les obres necessàries. El punt afectat es troba entre el Baluard de la Reina i el Baluard de Louvigny, per sobre de la Ronda de la Seu Vella i el carrer la Parra.
Abans d'aquest incident, ja s'estava treballant en un conveni de col·laboració per a la intervenció de les muralles que envolten la Seu Vella. A més, el 2020 es van intervenir prop de 2 milions d'euros en la restauració de la Porta dels Apòstols, el campanar i les cobertes del claustre.
Els treballs que aquest dimecres s'han iniciat es perllongaran durant uns dies, mentre es fa el sanejament de la zona afectada. A continuació, i un cop els tècnics hagin establert quin és el millor mètode per fer-ho, es procedirà a restituir el pany de muralla danyat.
Comencen a reparar la part de muralla que va caure de la Seu Vella
Els tècnics estan treballant ja en el projecte de restitució d'aquest tram
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de maig de 2021 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Societat
El turisme de la floració aplega 20.000 visitants a Aitona
-
Societat
Balaguer acollirà una nova Fira Q amb desfilades canines i un concurs d'entrepans
-
Societat
Trànsit vigilarà els GPS per evitar el col·lapse dels pobles aquesta Setmana Santa
-
Societat El Pirineu preveu fregar el ple per Setmana Santa amb una temporada d'esquí "històrica"
-
Societat L'atenció primària atén el 76% de les 114.000 urgències a la regió sanitària de Lleida durant l'hivern
-
Societat
Capturats més de 156.000 conills a Ponent en nou mesos
