Creen una comissió de desenvolupament territorial

Publicat el 08 d’octubre de 2009 a les 16:40

Aquesta comissió ha de servir per relacionar les diferents activitats d'aquest territori com les activitats econòmiques, les productives, aquelles que generen riquesa o iniciatives empresarials noves. Totes aquestes activitats s'han de saber relacionar amb les propostes de l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran l'IDAPA. L'objectiu final és promocionar aquesta zona amb diferents iniciatives sorgides del sector privat, del públic o de les entitats del territori. Aquesta Comissió marcarà una mica les pautes de cap on ha d'anar la promoció i el desenvolupament d'aquest territori.

El conseller Nadal ha dit que el Pirineu després de molts anys de pèrdua de població novament s'està recuperant i arrelant gent al territori. Nadal ha dit que aquest és un factor molt positiu. Com a factor positiu que aquestes comarques de muntanya han de saber aprofitar hi ha el del turisme. Nadal ha dit que la crisi ha capgirat la tendència d'anar de vacances a l'estranger i molta gent de la que marxava es queda a Catalunya i les comarques del Pirineu són les que han de saber aprofitar aquest moment i captar tot aquest potencial de clients.

D'altra banda, Nadal a presidit a Tremp una reunió del consell rector de l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA) a Tremp. Aquestes reunions es fan itinerants pel territori. Nadal ha explicat que la voluntat del Govern de la Generalitat de cara als propers pressupostos es anivellar els de l'IDAPA a l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de les Terres de l'Ebre pel que fa a pressupost.

 

 

El conseller Nadal acompanyat de l'alcalde de Tremp, Víctor Orrit El conseller Nadal acompanyat de l'alcalde de Tremp, Víctor Orrit. Foto: Marta Lluvich.