La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) s'ha mostrat crítica amb el l'avantprojecte de comptes de la Generalitat per al 2019 i denuncia el "baix pes" del pressupost del Departament d'Agricultura en el conjunt del Govern.
Les cooperatives lamenten que, "dels 1.715 milions d'euros que està previst incrementar a nivell global, només 16 milions correspondrien a polítiques agràries". Segons la FCAC, l'augment pressupostari d'Agricultura "es preveu d'un 5,3% sobre els 303 milions d'euros de l'últim pressupost, mentre la mitjana de l'increment a la resta de conselleries seria d'un 7%". L'entitat també remarca que la convocatòria d'enguany del Pla de Competitivitat de cooperatives agràries "no es veu prou ben reflectida en el pressupost".
La FCAC assegura que, amb l'avantprojecte de pressupost que es va donar a conèixer aquest dilluns, "el pes del Departament d'Agricultura recularia fins a l'1,31% sobre el conjunt de conselleries". D'aquesta manera, seria el percentatge "més baix de la dècada sobre el conjunt, fins i tot inferior a l'1,34% del 2017", segons les cooperatives agràries. Des de la FCAC recorden que "al 2012, el pressupost del Departament d'Agricultura, amb 500 milions d'euros, representava el 2,12% del total".
Per la FCAC, "aquesta davallada és un indicador de la falta de sensibilitat cap al sector agroalimentari, que té per davant reptes rellevants en infraestructures, sanitat vegetal i animal, conreus amb risc d'abandonament, assegurances, desplegament de la Llei d'espais agraris i el cofinançament del PDR", entre altres aspectes.
A la vegada, les cooperatives agràries expressen la seva preocupació perquè, en la proposta pressupostària, "no veu prou ben reflectit el pressupost per dur a terme la convocatòria 2019 del Pla de Millora de Competitivitat de les cooperatives agràries", un "instrument cabdal per enfortir les estratègies empresarials del sector i fer front als nous reptes del mercat, segons la FCAC.
Denuncien el «baix pes» del pressupost d'Agricultura en el conjunt del Govern
Societat
Les cooperatives agràries lamenten que el departament "només incrementa 16 milions"
- Una segadora treballant en uns camps -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Societat Segona rave de l'any al Segrià en una finca que aplega centenars de persones Neus Climent / ACN
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
26 de febrer de 2019 a
les 21:51
Actualitzat el
26 de febrer de 2019 a les
21:54
Et pot interessar
-
Societat Llibertat vigilada per al menor detingut pel cas dels canals Blocus a Lleida
-
Societat Illa adverteix que «no hi haurà impunitat davant la violència» després de la detenció del menor vinculat a Blocus Lleida
-
Societat Detingut un menor de 16 anys a Bellmunt d’Urgell per dirigir els grups de Blocus Lleida i incitar a saquejos
-
Societat
Detenen un menor que era administrador dels canals de Blocus a Lleida
-
Societat
Posen a prova el Pla d'autoprotecció del túnel de Vielha amb un simulacre d'accident
-
Societat
Presenten a Lleida un robot humanoide preparat per esporgar arbres
