Els Mossos d'Esquadra van detenir el dimecres passat un home a Lleida per falsificació documental i estafa a la Hisenda Pública que suposadament s'ha responsabilitzat fraudulentament de 75 expedients sancionadors de trànsit a canvi de cobrar 50 euros per cadascuna de les multes.
L'home, de 64 anys, de nacionalitat espanyola i veí de la ciutat, va ser detingut com a presumpte autor d'un delicte de falsificació documental i estafa a la hisenda pública i després de declarar els Mossos va quedar en llibertat amb l'obligatorietat de presentar-se davant el jutge quan sigui requerit, ha informat aquest dilluns en un comunicat la policia catalana.
La detenció és el resultat d'una investigació iniciada a finals d'abril després de tenir coneixement que els titulars de diferents vehicles, que havien estat denunciats per infraccions de trànsit, havien identificat a la mateixa persona com a conductor al moment de la infracció.
Els investigadors van constatar que, des de l'any 2015, un individu havia estat identificat com a conductor de 14 vehicles diferents implicats en 75 expedients sancionadors. De la investigació es desprèn que el detingut, que era insolvent i no disposava de permís de conduir per falta de punts, va estar actuant en connivència i de forma reiterada amb diverses empreses.
Amb aquest mètode, les empreses evitaven la sanció i les conseqüències administratives i, a canvi, el detingut rebia una compensació econòmica d'uns 50 euros per assumir la responsabilitat de la infracció. La investigació continua oberta, pels mateixos fets també es va denunciar penalment l'administrador d'una de les empreses titulars dels vehicles denunciats.
Detingut a Lleida un home que es feia passar per infractor de 75 multes de trànsit a canvi de diners
Societat
Està acusat de falsificació documental i frau a la Hisenda Pública
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de juliol de 2018 a
les 17:07
Actualitzat el
16 de juliol de 2018 a les
17:12
Et pot interessar
-
Societat
Mollerussa commemora el Dia Mundial de la Salut Mental amb una caminada i una parada solidària
-
Societat
Les 10 millors cançons del Gitano de Balaguer
-
Societat
L'IRTA i Agrotecnio busquen claus epigenètiques per criar porcs més resistents a l'estrès i a les malalties
-
Societat Mor un veí de Belianes de 67 anys en un xoc amb un camió a la carretera LP-2015
-
Societat
El Gitano de Balaguer: l'antiheroi de la música que va fer popular la irreverència
-
Societat
Condemnat a un any de presó per agredir l'alcalde d'Alins en un bar per un conflicte escolar
