Detingut per estafa el pare de la Nadia

El conseller d'Interior, Jordi Jané, detalla que Fernando Drake Blanco està en una comissaria dels Mossos i que passarà a disposició del jutge de la Seu d'Urgell

Publicat el 07 de desembre de 2016 a les 21:02
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dimecres a Fernando Drake Blanco, el pare de Nadia Nerea, per ordre d'un jutge de la Seu d'Urgell, segons ha confirmat el conseller d'Interior, Jordi Jané. "En aquests moments està a la comissaria dels Mossos i passarà a disposició del jutge competent", ha detallat. El pare de la nena malalta està acusat d'un presumpte delicte d'estafa.

La detenció arriba després que el magistrat d'instrucció número 1 de la Seu d'Urgell hagi requerit el passaport de Nadia Nerea, la nena d'Organyà que ha estat el centre de la campanya fraudulenta promoguda pel seu pare. Segons ha confessat ell mateix, va enganyar a les persones que van donar fins a 301.000 euros perquè la seva filla pogués tenir un tractament. "La portava a curanders i no a Houston", ha admès recentment.
 
La mare assegura que no volien enganyar ningú

Per la seva banda, la mare de Nadia, Marga Garau, en connexió telefònica en un programa d'Antena3, s'ha mantingut ferma en la versió de la malaltia de la seva filla i ha assegurat que "no volíem enganyar a ningú". Garau en tot moment s'ha disculpat per si la gent s'havia sentit estafada, i ha assegurat que "hem estat retornant els diners de les donacions fins que ens han bloquejat els comptes". La dona ha disculpat l'absència de Fernando Blanco en el programa de televisió, on va dir que assistiria per donar explicacions, ja que segons ha dit "el jutge l'havia citat a declarar".