La Diputació destina 600.000 euros als municipis per la campanya agrària 2025

També s’ha aprovat el Pla Estratègic de Subvencions i un acord per impulsar l’ús de la intel·ligència artificial als governs locals

  • Imatge del ple de febrer de la Diputació de Lleida -
Publicat el 20 de febrer de 2025 a les 17:06
Actualitzat el 21 de febrer de 2025 a les 10:16

El ple de la Diputació de Lleida ha aprovat una partida de 600.000 euros per ajudar els municipis afectats per la campanya agrària del 2025. Aquest fons es destinarà a cobrir despeses corrents i el manteniment d'infraestructures necessàries per a la recollida de fruita.

Segons el diputat de Cooperació Municipal, Fermí Masot, la mesura vol garantir que els ajuntaments puguin fer front a l'augment de població temporera i a les necessitats derivades de l'activitat agrícola. Podran optar a les ajudes els municipis amb més de 350 hectàrees de conreus de fruita dolça, més de 200 contractes temporals o albergs públics per a temporers.

El repartiment dels 600.000 euros es farà de la següent manera:

  • 195.000 euros per a l'Ajuntament de Lleida, per la seva especificitat.
  • 405.000 euros per a la resta de municipis, segons criteris de superfície cultivada (70%), contractes temporals signats (25%) i places d'albergs públics (5%).

Pla estratègic i ús de la intel·ligència artificial

A banda d’aquest ajut, la Diputació ha aprovat el Pla Estratègic de Subvencions, amb un pressupost total de 102,5 milions d’euros, un 11,79% més que l’any anterior.

També s’ha donat llum verda a un acord per fomentar els Governs Locals Intel·ligents, amb l’ús de dades i intel·ligència artificial per millorar els serveis públics, optimitzar processos i promoure la sostenibilitat.

El president Joan Talarn ha tancat la sessió amb un missatge de suport a Lluís Puig, jutjat pel cas de les obres de Sixena.