El Claustre extraordinari de la Universitat de Lleida (UdL) celebrat aquest dijous ha aprovat un manifest de rebuig a les condemnes als polítics i líders independentistes i a la judicialització de la política. El text exigeix "la immediata posada en llibertat de les persones injustament condemnades o en presó provisional i el sobreseïment de tots els processos penals i administratius en curs relacionats així com el retorn de les persones exiliades".
El Claustre de la UdL, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat per 108 vots a favor, 12 vots en contra, i 3 en blanc, un manifest per rebutjar les condemnes als polítics independentistes i la judicialització de la política.
El text, basat en una proposta d'Universitats pels drets civils i la democràcia, i amb incorporacions d'Alternativa d'Estudiants, també inclou la creació d'una comissió d'avaluació del respecte dels drets humans, civils i polítics a l'estat espanyol, formada per membres de tota la comunitat educativa, que exporti els seus resultats i conclusions a l'àmbit universitari tant nacional com internacional.
El Claustre de la UdL exigeix l'alliberament dels polítics i líders independentistes empresonats
El text exigeix "la immediata posada en llibertat de les persones injustament condemnades o en presó provisional i el sobreseïment de tots els processos penals i administratius en curs relacionats així com el retorn de les persones exiliades"
ARA A PORTADA
Publicat el 17 d’octubre de 2019 a les 16:17
Et pot interessar
-
Societat L’aigua de mar fa el salt a la cuina: menys sal, més gust segons un estudi de l’IRTA
-
Societat La UdL triarà nou rector al novembre i M. Àngels Balsells s'hi presentarà
-
Societat La dona de l'acusat de violar la seva filla a Lleida el denuncia per maltractaments
-
Societat Vedella en cerca i captura després de fugir de l'escorxador de Balaguer
-
Societat Cap de les parts va demanar presó per al pare detingut per violar la seva filla a Lleida
-
Societat El Govern oficialitza la modernització del Canalet de Tàrrega