El plenari del CoNCA dona suport a Santi Vila i Lluís Puig davant del procés judicial plantejat contra ells en el conflicte per l’art de Sixena. Segons el Consell, les obres d’art procedents del Monestir de Santa Maria de Sixena conservades al Museu Nacional d’Art de Catalunya i al Museu de Lleida van ser adquirides legalment a la comunitat religiosa propietària de les obres segons el preu establert en el seu moment.
Amb la seva actuació, des del CoNCA s’entén que els consellers de cultura van complir “escrupolosament” amb la legislació catalana de patrimoni i de museus i que les seves decisions han estat sempre “fonamentades en els informes tècnics emesos pels òrgans competents”, ja sigui per part de l’Institut d’Estudis Catalans, Junta de Museus, Associació de Museòlegs o la Junta de Qualificació.
L’objectiu primordial, assegura el CoNCA en un comunicat, va ser “protegir” les obres d’aquest patrimoni, assegurant-ne la restauració, la conservació i el manteniment en les condicions adequades, per tal d’assegurar que en pogués gaudir tota la ciutadania.
El CoNCA defensa que Vila i Puig van complir «escrupolosament» la legislació en el cas de Sixena
El plenari del Consell considera que les decisions dels consellers van estar “fonamentades en els informes tècnics”

- Santi Vila i Lluís Puig, en primer terme -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 26 d’abril de 2018 a les 23:47
Actualitzat el 26 d’abril de 2018 a les 23:50
Et pot interessar
-
Societat Boí Taüll torna a competir per ser la millor estació d'esquí de l’Estat
-
Societat Un tren entre Lleida i Girona amb parada a Alguaire torna al full de ruta de la Generalitat
-
Societat Alcaldes de Ponent reclamen aturar la macroplanta de biogàs a la Sentiu de Sió
-
Societat Passió per la terra i pel ferro: Linyola, capital del tractor
-
Societat La Diputació destina 340.000 euros a entitats socials que treballen en l’àmbit de la salut
-
Societat Un poble lleidatà, escollit entre les millors destinacions mundials per visitar el 2025