El plenari del CoNCA dona suport a Santi Vila i Lluís Puig davant del procés judicial plantejat contra ells en el conflicte per l’art de Sixena. Segons el Consell, les obres d’art procedents del Monestir de Santa Maria de Sixena conservades al Museu Nacional d’Art de Catalunya i al Museu de Lleida van ser adquirides legalment a la comunitat religiosa propietària de les obres segons el preu establert en el seu moment.
Amb la seva actuació, des del CoNCA s’entén que els consellers de cultura van complir “escrupolosament” amb la legislació catalana de patrimoni i de museus i que les seves decisions han estat sempre “fonamentades en els informes tècnics emesos pels òrgans competents”, ja sigui per part de l’Institut d’Estudis Catalans, Junta de Museus, Associació de Museòlegs o la Junta de Qualificació.
L’objectiu primordial, assegura el CoNCA en un comunicat, va ser “protegir” les obres d’aquest patrimoni, assegurant-ne la restauració, la conservació i el manteniment en les condicions adequades, per tal d’assegurar que en pogués gaudir tota la ciutadania.
El CoNCA defensa que Vila i Puig van complir «escrupolosament» la legislació en el cas de Sixena
El plenari del Consell considera que les decisions dels consellers van estar “fonamentades en els informes tècnics”
- Santi Vila i Lluís Puig, en primer terme -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’abril de 2018 a
les 23:47
Actualitzat el
26 d’abril de 2018 a les
23:50
Et pot interessar
-
Societat
Un premi milionari de la Primitiva cau a Artesa de Segre
-
Societat
La reina Letícia s'atreveix amb una frase en català en un acte d'empresàries a Lleida
-
Societat
Les obres de Torre Salses, després de la Festa Major
-
Societat
Empresaris jubilats assessoren de manera gratuïta emprenedors de les comarques de Ponent
-
Societat
Ni misses ni turistes: Santa Maria de Balaguer tanca per risc estructural
-
Societat
El Parc Astronòmic del Montsec supera els 2.000 visitants aquesta Setmana Santa
