El jove que va ser detingut dimarts passat a la tarda com a suposat autor del crim de la Zona Alta de Lleida té diagnosticada una esquizofrènia per la qual no es medica, segons ha explicat el seu advocat, Joan Argilés. Segons el lletrat, el jove considera que ja està curat de la malaltia i per això no es pren res.
''Diu que ho té tot controlat, però això no és així'' afegeix. En aquest sentit, la defensa té previst demanar la incapacitació del detingut, que està en dependències policials des de dimarts i no es preveu que declari davant del jutge fins demà divendres. El noi s'ha negat a declarar davant la policia però si que ha defensat la seva innocència. L'advocat assegura que tot i haver-lo seguit durant un any la policia només té el registre que va fer a casa seva, on hi haurien trobat un ganivet.
Segons el lletrat el jove detingut, d'uns 30 anys, té una esquizofrènia diagnosticada ''de tota la vida'' per la qual s'havia medicat però que ara porta temps sense fer-ho perquè ell creu que ja està curat tot i que ''això no és així''. Els Mossos d'Esquadra el van detenir el passat dimarts a primera hora de la tarda després de portar molt temps vigilant-lo.
El crim va tenir lloc el 12 de juny de 2015 quan suposadament el noi va apunyalar un metge jubilat a la plaça dels Amics de Lleida. La policia també creu que el detingut és l'autor d'un apunyalament a un Guàrdia Civil, que va poder salvar la vida, uns mesos abans a la mateixa zona.
El detingut pel crim de la Zona Alta té esquizofrènia però no es medica
El jove ha defensat la seva innocència davant els Mossos d'Esquadra
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de maig de 2016 a les 22:16
Et pot interessar
-
Societat La coca de recapte, estrella del Sant Joan a Lleida
-
Societat El camp sedueix més joves en una campanya marcada per la incertesa
-
Societat ERC denuncia la degradació del Clot i acusa Larrosa de frivolitzar els problemes del barri
-
Societat Larrosa denuncia la sentència de Sixena com un atac al patrimoni
-
Societat Mor un jove de 20 anys ofegat en un pantà d’Alcarràs
-
Societat Nou incendi a la Segarra: una sobrecàrrega elèctrica afecta vegetació forestal