Protecció Civil de la Generalitat ha activat l'alerta del Pla d'emergències Vencat davant la previsió de forts vents de fins a 100 quilòmetres per hora en el moment més àlgid, des d'aquest dijous fins dissabte, amb especial intensitat divendres a l'interior de Tarragona, al sud de Catalunya central i al prelitoral barceloní.
Segons ha informat aquest dijous Protecció Civil, la previsió de vents forts serà generalitzada a tot Catalunya tot i que les zones amb més risc seran les comarques del Priorat, del Camp de Tarragona, el litoral i prelitoral central, el Vallès (Barcelona), la Catalunya Central i també els cims del Pirineu.
Protecció Civil demana especial prudència en les activitats a l'aire lliure a les zones urbanes i rurals a causa de la possible caiguda d'arbres i elements estructurals, i que les activitats a l'aire lliure es duguin a terme només si se'n pot garantir la seguretat.
A més, s'ha activat la prealerta del pla per allaus Allaucat en vista del fort perill a Aran i a la franja Nord Pallaresa (Lleida).
La previsió de pluja continuada que pot fer créixer el cabal dels rius a les comarques de Val d'Aran, l'Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà (Lleida) i la Cerdanya (Girona) ha activat la prealerta de l'Inuncat.
El Govern activa l'alerta per vents de fins a 100 km/h
Societat
Protecció Civil demana especial prudència en especial a la zona del sud de Tarragona
- Un cartell alertant del vent a Barcelona, aquest divendres -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de desembre de 2019 a
les 22:49
Et pot interessar
-
Societat
La conca del Segre i la Noguera Pallaresa entren en sequera prolongada després d’un estiu sense pluges
-
Societat
Demanen 2 anys de presó per a un home acusat de donar una bufetada a l'alcalde d'Alins
-
Societat
Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal
-
Societat La Urbana de Balaguer deixa de treballar durant tres dies
-
Societat
A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs
-
Societat Demanen presó per a una parella de Lleida per no tornar un cotxe que havien llogat per només tres dies
