El consell de ministres ha aprovat aquest dimarts un reial decret que obligarà els escorxadors a instal·lar càmeres de videovigilància per garantir el benestar dels animals que han de ser sacrificats i el compliment de les mesures de seguretat sanitària. La normativa, que fixa el termini d'un any perquè els centres s'adaptin als nous requisits, estableix que les càmeres s'hauran de situar a les instal·lacions on hi hagi animals vius i també als passadissos, zones de descàrrega i on s'estaborneixi i es dessagni el bestiar.
No farà falta enregistrar les zones d'espera on hi hagi mitjans de transport amb animals a dins, però sí que l'empresa haurà de dur un control del temps d'espera del bestiar als vehicles. En el cas de l'aviram i el porcí, a més, caldrà gravar els processos d'escaldat per tal de comprovar que no s'aplica a animals que presentin signes de vida.
Les empreses hauran de guardar les imatges de descàrrega, allotjament en corrals, conducció a la zona d'estabornit, subjecció, sacrifici i dessagnat fins a la mort perquè els inspectors autonòmics les puguin comprovar. La mesura és una eina addicional al control al qual ja estan sotmesos aquests centres.
En un comunicat, el ministre de Consum, Alberto Garzón, ha celebrat que la norma "situa Espanya al capdavant d'Europa en aquesta matèria" i que, a banda del benestar dels animals que arriben a l'escorxador, "millora també les garanties de seguretat alimentària per als consumidors". El reial decret és fruit de la col·laboració del Ministeri de Consum amb el de Sanitat, el de Drets Socials i el d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
El govern espanyol obligarà els escorxadors a posar càmeres per protegir els animals
La mesura anunciada al consell de ministres deixa un any a les empreses perquè les col·loquin
ARA A PORTADA
Publicat el
23 d’agost de 2022 a
les 15:11
Et pot interessar
-
Societat
L'agenda del cap de setmana a Ponent: 13 i 14 de juny
-
Societat La Generalitat obre la consulta pública per impulsar la creació del Parc Natural del Montsec
-
Societat
Doctor Prats serà el cap de cartell de l’Aquelarre 2026 de Cervera
-
Societat
FiraTàrrega 2026 reunirà 57 espectacles i reivindicarà el teatre com a espai de trobada
-
Societat
Lleida posa en línia el Fons Ricard Viñes amb un miler de documents consultables
-
Societat
La plantilla de Correus de Balaguer denuncia la manca de personal i alerta del deteriorament del servei
