El treballador de la biblioteca de l'institut Gili i Gaya de Lleida acusat d'enviar fotos eròtiques a alumnes, ho feia a través d'un grup de missatgeria al mòbil al qual havien anomenat 'Orgia' i que compartia amb quatre noies, tres d'elles estudiants d'aquest institut de segon de Batxillerat, de 17 anys, i una altra de quart d'ESO, de 15. Així ho han explicat a l'ACN fonts pròximes al cas, que han afegit que d'entre el material que l'home, de 39 anys, enviava a les noies hi havia fotos d'ell nu, comentaris de caràcter sexual i insinuacions. Tot i que la investigació policial segueix oberta per determinar quan es va fer l'intercanvi de les imatges amb les menors, les mateixes fonts apunten que els enviaments es van iniciar l'estiu de 2017.
La causa judicial està oberta i s'investiga per un presumpte delicte d'abusos sexuals.
L'home va ser detingut diumenge a Lleida després que la direcció del centre va denunciar el cas als Mossos d'Esquadra una vegada les alumnes que van rebre les imatges van donar l'alerta. A la denúncia s'informa de la tramesa de ''fotografies inadequades entre un adult i menors''. L'home compta amb el certificat de delictes de naturalesa sexual que s'exigeix als treballadors que estan en contacte amb menors i també té el certificat de penals al corrent.
L'home va passar aquest dimarts a disposició judicial i el jutge en va ordenar la seva llibertat amb mesures cautelars, com ara, la retirada de passaport, la prohibició de sortir del territori i la prohibició d'apropar-se a menys de 200 metres de l'institut ni de les noies. El treballador havia estat contractat per l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA) del centre, que està redactant un document per extingir el contracte amb l'investigat, que està previst se li enviï entre aquest dimecres i demà dijous.
El grup de mòbil on el treballador del Gili i Gaya compartia fotos amb alumnes es deia «Orgia»
L'home, de 39 anys', enviava imatges d'ell nu i feia comentaris de caràcter sexual i insinuacions a quatre noies d'entre 15 i 17 anys
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de febrer de 2018 a
les 21:27
Actualitzat el
21 de febrer de 2018 a les
21:29
Et pot interessar
-
Societat
La vaga torna a deixar penjats els usuaris del tren entre Lleida i Cervera
-
Societat
Les temperatures extremes augmenten l’activitat a urgències
-
Societat
Arriben a Alguaire els esquiadors suecs del primer vol d'hivern de Quality Travel
-
Societat
Lleida busca la veu jove de la Festa Major 2026
-
Societat
Les pluges dificulten la recol·lecció del cereal de Ponent
-
Societat
Agenda del cap de setmana a Lleida: 7 i 8 de febrer
