El Lleida Esportiu ha baixat de categoria per primer cop a la seva història, iniciada l'any 2011. El club d'Albert Esteve ha consumat el fracàs que s'anava intuint en les darreres setmanes i no ha estat capaç de classificar-se entre els primers de la segona fase de la lliga per entrar a la Primera Divisió RFEF, on jugaran a partir del setembre els millors equips de la Segona B. L'equip ha perdut clarament aquest dimecres contra l'Hércules per 3 a 1 i ja no té opcions de classificar-se quan encara falta una jornada per acabar la lliga.
El club lleidatà disputarà la Segona Divisió RFEF, la quarta categoria del futbol espanyol, i es quedarà, d'aquesta manera, a dos esglaons del somiat futbol professional. Fins ara, només s'estava una divisió per sota d'aquest estatus. El primer equip de futbol de la ciutat feia 45 anys que no estava en una categoria tan baixa com la que disputaran els blaus la temporada vinent.
[noticia]43538[/noticia]
Tres objectius, tres fracassos
Directiva i tècnics van fixar l'ascens a Segona A com a objectiu de la temporada, una meta que es va anar rebaixant a mesura que l'equip no complia amb les expectatives. Descartat l'ascens, Albert Esteve va apuntar la disputa del play-off com a fita a aconseguir apel·lant a "l'ambició" del club, però la plantilla tampoc va ser capaç d'entrar a les posicions de promoció. De fet, ja fa cinc anys que l'entitat no juga un play-off d'ascens.
Aparcada també aquesta aspiració, al Lleida només li quedava mantenir la categoria i aconseguir mantenir-se a la Primera Divisió RFEF, l'equivalent a la Segona B d'aquest any. Els jugadors i tècnics no han sabut acomplir tampoc amb aquest objectiu i han abocat el club a l'escenari del futbol d'aficionats.
El Lleida Esportiu baixa de categoria per primer cop a la seva història
El club consuma el fracàs caient a la Segona Divisió RFEF i no estarà entre els millors equips de la Segona B la temporada vinent
ARA A PORTADA
-
-
110 bombers voluntaris de Lleida porten la Generalitat als tribunals per reclamar drets laborals Redacció
-
Protecció Civil fa un simulacre d’accident aeri a l’aeroport de Lleida-Alguaire amb morts i ferits Redacció
-
-
Rafel Jaume guanya el 42è Premi Josep Vallverdú amb una obra sobre ètica, música i intel·ligència artificial Redacció
Publicat el 19 de maig de 2021 a les 21:45
Actualitzat el 20 de maig de 2021 a les 09:20
Et pot interessar
-
Societat
Sacsejada a Medicina: els estudiants planten cara al trasllat a Igualada
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos»
-
Societat
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
