L'Ajuntament de Lleida presentarà cinc projectes amb què confia obtenir finançament europeu per rehabilitar i revitalitzar cinc edificis municipals. Es tracta del Palau de Vidre, l'antic convent de les Josefines, el Pal·las, l'edifici del Casino i l'Espai 3 de Santa Teresa.
En el cas del Palau, l'objectiu és convertir-lo en un edifici polivalent, amb espais diàfans, i substituir els vidres actuals per una vidriera intel·ligent i instal·lar plaques fotovoltaiques a la coberta. Aquest espai es troba actualment en unes condicions deplorables, fruit de la nul·la inversió dels governs d’Àngel Ros i Fèlix Larrosa. Les esquerdes, el mobiliari antic, la brutícia i les nombroses goteres que hi ha obliguen a una intervenció de dignficació urgent.
En total, la Paeria preveu sol·licitar fins a 15 milions en el marc del Pla d'impuls a la rehabilitació d'edificis públics (PIREP), finançat amb els Next Generation EU i que persegueix la rehabilitació sostenible i l'eficiència energètica d'edificis públics.
El Pla d'impuls a la rehabilitació d'edificis públics (PIREP) preveu una primera línia, dotada amb un total de 350 milions d'euros. En aquesta, l'Ajuntament de Lleida presentarà al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, que gestiona aquest pla d'ajuts a l'Estat, els projectes del Palau de Vidre i del Pal·las. Cada projecte pot optar a un finançament màxim de tres milions d'euros. S'han de presentar abans del 25 d'abril i les obres s'han d'executar abans del 30 de setembre del 2024.
Pel que fa al Palau de Vidre, l'objectiu del projecte és posar l'edifici "al dia" davant l'estat de deteriorament que presenta i fer-lo molt més polivalent, a partir d'espais diàfans en tres nivells que possibilitin que aculli tant usos firals com altres activitats.
A la vegada, serà un edifici sostenible i eficient des del punt de vista energètic, aspectes que persegueix el PIREP. En aquest sentit, se substituiran les vidrieres actuals per una altres d'intel·ligents capaces de generar energia i adaptar-se a la climatologia de Lleida. També s'aprofitarà al gran coberta per instal·lar-hi plaques fotovoltaiques per cobrir la demanda energètica del propi Palau de Vidre, de Fira de Lleida, així com d'edificis municipals situats en un radi de 500 metres de l'edifici, segons ha explicat el tinent d'alcalde, Toni Postius.
El Palau de Vidre, un despropòsit dels governs lleidatans
La brutícia, el mobiliari trencat i les nombroses goteres obliguen a una intervenció després d’anys de nul·la inversió
Ara a portada
-
Successos Accident mortal a la C-13 en un xoc entre dos camions al terme municipal de Lleida Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el 16 d’abril de 2022 a les 05:15
Et pot interessar
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març
-
Societat La compravenda d'habitatges a Lleida augmenta un 16,5% al febrer
-
Societat Lleida floreix amb l’ànima de Sant Jordi