El Ple del Parlament ha aprovat aquest dijous part de la moció del Grup Socialistes-Units per Avançar, amb les esmenes plantejades per ERC i JxCat, que insta el Govern a adoptar diferents accions per aturar la marxa d'empreses de les comarques de Lleida cap a grans capitals com ara Barcelona o Madrid i, en especial, cap a l'Aragó.
Entre altres mesures, l'emplaça a elaborar un estudi comparatiu dels impostos propis de la Generalitat i els de l'Aragó. En canvi, no ha prosperat el punt que demanava al Govern la redacció d'un Pla de retorn i d'atracció d'inversions per capgirar la marxa d'empreses de Lleida. Fins a 428 empreses han marxat de Lleida en els últims 6 anys, segons un estudi de la Cambra de Comerç, encarregat a la UdL i la UPF-BSM.
Un estudi de la Cambra de Comerç de Lleida, encarregat a la UdL i la UPF-BSM, assenyala que fins a 428 empreses han marxat de les comarques de Lleida en els darrers 6 anys. Un 40% s'han traslladat a Barcelona, un 19% a l'Aragó i un 14% a Madrid.
Prenent de referència aquestes dades, la moció socialista planteja un seguit de mesures per pal·liar la deslocalització d'empreses de Lleida. La burocràcia excessiva; unes normatives fiscals i urbanístiques més complexes en relació amb altres territoris; la manca de disponibilitat de sòl industrial i de mà d'obra especialitzada, o l'efecte capitalitat, són alguns dels motius que al·leguen les empreses per marxar de Lleida, segons l'estudi.
Per revertir aquesta situació, la moció presentada pel PSC i que incorpora les esmenes dels grups d'ERC i JxCat, insta el Govern a donar compte, en el termini de 2 mesos, del desplegament de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica. El text també demana impulsar els canvis necessaris per tal de facilitar la tramitació administrativa i urbanística d'àmbit supramunicipal dels projectes estratègics i singulars arreu del territori, tal com preveu aquesta llei i, si cal, també en la Llei de Territori.
El Parlament insta el Govern a actuar per frenar la marxa d'empreses de Lleida
La moció demana elaborar un estudi comparatiu dels impostos propis de la Generalitat i els de l'Aragó
ARA A PORTADA
-
«Que la pesta porcina havia sortit del laboratori mai va tenir base científica» Arnau Urgell i Vidal
-
Unió de Pagesos posa el focus en la fauna i el regadiu per reforçar el sector agrari a Ponent Redacció
-
El «retorn» del virus: el fantasma de la pesta porcina ressuscita trenta anys després Àlvar Llobet i Sotelo
-
Punxades massives a l’A-2 forcen un contracte d’emergència per renovar el ferm a la Segarra Àlvar Llobet i Sotelo
-
Lleida convoca un concurs arquitectònic per decidir el futur de l'antiga estació d'autobusos Redacció
Publicat el
07 d’abril de 2022 a
les 16:22
Actualitzat el
07 d’abril de 2022 a les
16:28
Et pot interessar
-
Societat
Treballem per Balaguer defensa la legalitat de la pista d'atletisme i destaca l'aval de la Generalitat
-
Societat
Alerta per mal temps durant el Carnaval de Lleida: la Paeria revisa els arbres
-
Societat
Els millors Carnavals de Ponent: 14 i 15 de febrer
-
Societat
Les rebaixes contribueixen a baixar més d'un punt la inflació al gener a Lleida
-
Societat Pimec retreu al Govern que no fes advertiments «quirúrgics» davant les ventades
-
Societat
SOS cereals: necessiten 40 dies sense pluja per salvar-se
