El grup municipal del PSC a l'Ajuntament de Lleida ha presentat una demanda de conciliació als jutjats de Lleida contra la regidora d'Educació, Cooperació, Drets i Feminismes de la Paeria, Sandra Castro, després que acusés en una tertúlia radiofònica a regidors socialistes d'estar sopant el 10 de maig en un restaurant de la ciutat passades les onze de la nit, incomplint així el límit horari fixat per la Generalitat.
"Són manifestacions mancades de fonament i suposen un greu atac contra l'honorabilitat dels regidors del grup municipal socialista", ha dit la portaveu adjunta del PSC, Begoña Iglesias.
Des del PSC reclamen a Castro que es retracti públicament de les afirmacions proferides en la pròxima tertúlia del mateix mitjà radiofònic.
Iglesias sosté que les afirmacions efectuades per Castro (ERC) el 24 de maig a l'emissora de ràdio UA1 "són falses i superen amb escreix la crítica política i els marges de la llibertat d'expressió". Així mateix, ha lamentat la "falta d'autoritat" de l'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, després de mostrar-se convençut que la regidora d'Educació presentaria les seves disculpes. En aquest sentit, la portaveu adjunta del grup socialista també ha remarcat que la formació ha presentat la demanda "després de donar l'opció a Castro en l'últim ple perquè rectifiqués".
En l'escrit, el PSC ha demanat a Sandra Castro "que reconegui davant d'un jutge la realitat de les manifestacions proferides" sobre regidors socialistes.
En la demanda de conciliació, el PSC també pretén que Castro "justifiqui els motius que la van portar i en què es va basar per fer aquelles manifestacions, es retracti de les mateixes, sol·liciti les disculpes de l'ofès i s'avingui a reconèixer que les manifestacions suposen una intromissió il·legítima en l'honor i reputació" dels regidors del grup del PSC a la Paeria de Lleida.
El PSC porta als tribunals la regidora d'Educació de Lleida
Exigeix a Sandra Castro que es retracti després d'acusar regidors socialistes de sopar en un restaurant passades les onze de la nit

- Sandra Castro, Regidora d’Educació -
- Àlvar Llobet
Ara a portada
Publicat el 31 de maig de 2021 a les 17:44
Actualitzat el 31 de maig de 2021 a les 17:51
Et pot interessar
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març
-
Societat La compravenda d'habitatges a Lleida augmenta un 16,5% al febrer
-
Societat Lleida floreix amb l’ànima de Sant Jordi