El municipi de Lleida ha registrat 2.129 furts del gener al setembre de 2021; uns 8 furts al dia de mitjana, segons dades dels Mossos d'Esquadra. Aquestes xifres indiquen que s'estan recuperant els nivells d'abans de la pandèmia ja que, en el mateix període del 2019 en van ser 2.314.
Aquests delictes van disminuir el 2020, pels confinaments i la baixa mobilitat, fins als 1.770. Si bé els primers mesos del 2021 els furts continuaven a la baixa, a partir del segon trimestre de l'any, les xifres han començat a pujar i els furts al municipi de Lleida es concentren majoritàriament allà on hi ha més activitat, com a l'Eix Comercial, els mercats setmanals i, en les últimes setmanes, també a les zones d'oci com pubs i discoteques, que han reobert.
Tot i que l'inspector Xavier Ribelles, cap de l'Àrea Bàsica Policial (ABP) del Segrià, Garrigues i Pla d'Urgell, assegura que "Lleida és una ciutat segura, en general", reconeix, en una entrevista a l'ACN, que, com la majoria de delictes, els furts comencen a pujar i s'acosten als nivells del 2019, abans de la pandèmia. És per això que, de cara a les festes de Nadal, en què hi ha més persones en les zones comercials i es produeixen aglomeracions, "cal estar atents i no perdre de vista les nostres pertinences", recomana.
Els furts reapareixen a Lleida després de la pandèmia: vuit cada dia
Els llocs on es concentren els lladres són l'Eix Comercial, els mercats setmanals i les zones d'oci, ara que han reobert
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de novembre de 2021 a
les 09:31
Actualitzat el
01 de novembre de 2021 a les
09:35
Et pot interessar
-
Societat
Un premi milionari de la Primitiva cau a Artesa de Segre
-
Societat
La reina Letícia s'atreveix amb una frase en català en un acte d'empresàries a Lleida
-
Societat
Les obres de Torre Salses, després de la Festa Major
-
Societat
Empresaris jubilats assessoren de manera gratuïta emprenedors de les comarques de Ponent
-
Societat
Ni misses ni turistes: Santa Maria de Balaguer tanca per risc estructural
-
Societat
El Parc Astronòmic del Montsec supera els 2.000 visitants aquesta Setmana Santa
