Marc i Pol i Martina i Júlia són els noms que més es posen a Catalunya als recent nascuts segons l'Institut d'Estadística de Catalunya (IDESCAT). No obstant, aquests noms no són, encara, els més comuns del país. La nomenclatura més freqüent té un caire més tradicional. Així, a la demarcació de Lleida, el nom més popular és José. Un total de 6.032 lleidatans se'n diuen, una mica per sobre dels homes que es diuen Ramon, que se'n registren 5.908 en totes les comarques de Lleida. El tercer nom més popular a la província és Antonio, amb 5.870 persones.
En l'apartat femení, es troben 7.761 dones que es diuen Maria, el nom més popular amb diferència. A distància s'hi troben les Montserrat, que en tota Lleida n'hi ha 5.367, mentre que el tercer lloc és per les persones que es diuen Maria del Carmen. En total n'hi ha 4.065 a la demarcació.
Els Garcia arrasen
Sobre cognoms, les comarques de Lleida estan molt en línia amb el que passa a tota Catalunya i a la resta de l'Estat espanyol. En aquest sentit hi ha un cognom que arrasa, Garcia. 5.522 lleidatans se'n diuen, un 12'5% de la població del territori. En segon lloc hi han els Martínez, que en són 4.181, el 9,4% i el tercer cognom més comú és López amb 3.983 ciutadans, un 9%. En total, el 30% de la població té un d'aquests tres cognoms.
Els noms i cognoms més comuns de Lleida
José i Maria són els noms més populars a la demarcació mentre que Garcia i Martínez són els cognoms que més es troben
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de novembre de 2014 a
les 23:29
Et pot interessar
-
Societat
L'agenda del cap de setmana a Ponent: 13 i 14 de juny
-
Societat La Generalitat obre la consulta pública per impulsar la creació del Parc Natural del Montsec
-
Societat
Doctor Prats serà el cap de cartell de l’Aquelarre 2026 de Cervera
-
Societat
FiraTàrrega 2026 reunirà 57 espectacles i reivindicarà el teatre com a espai de trobada
-
Societat
Lleida posa en línia el Fons Ricard Viñes amb un miler de documents consultables
-
Societat
La plantilla de Correus de Balaguer denuncia la manca de personal i alerta del deteriorament del servei
