Els sis militants d'Arran detinguts aquest dimecres a Lleida han quedat en llibertat després de passar a disposició judicial davant del jutjat d'instrucció 4, en funcions de guàrdia, de Lleida aquest dijous. La fiscalia ha descartat demanar presó preventiva perquè tenen domicili conegut.
Segons ha informat el TSJC, la causa està oberta pels delictes de danys, desordres públics i amenaces per diversos fets que haurien tingut lloc al 2022 i els investigats hauran de comparèixer al jutjat sempre que siguin requerits. Per la seva banda, des d'Arran informen que tot i que el jutge els ha deixat en llibertat, els han requisat els mòbils i els ordinadors, en un "nou cas de persecució política que busca criminalitzar les joves d'Arran".
Fins a una cinquantena de joves i familiars s'han concentrat aquest dijous al matí davant dels jutjats de Lleida per mostrar el seu suport als sis militants d'Arran detinguts, tres noies i tres nois veïns de l'Urgell i del Pla d'Urgell. Entre els assistents, hi ha assistit representants del SEPC, la PAH, els diputats de la CUP Xavier Pellicer i Nogay Ndiaye i membres d'Arran, entre ells la seva portaveu, Marina Gispert, que ha reiterat que es tracta d'un cas de "persecució política i policial de l'estat espanyol contra el jovent de l'esquerra independentista" i ha denunciat que la policia espanyola feia un any que investigava els joves.
Els concentrats han desplegat dues grans pancartes amb el lema 'Llibertat militants detingudes' i han llegit un manifest en què han demanat la posada en llibertat dels sis joves i la fi de la persecució policial i judicial a l'esquerra independentista. Al finalitzar els parlaments, s'han sentit aplaudiments i crits de "la solidaritat la nostra millor arma". Quan els joves han sortit en llibertat també han rebut l'escalf dels concentrats, amb aplaudiments i abraçades.
Marina Gispert ha indicat que els joves detinguts no tenien constància de cap procés judicial obert contra ells i ha afegit que no es pot afirmar que "no hi hagi més detencions".
En llibertat els sis militants d'Arran detinguts a Lleida
Estan investigats per danys, desordres públics i amenaces i hauran de comparèixer al jutjat quan siguin requerits
ARA A PORTADA
-
-
110 bombers voluntaris de Lleida porten la Generalitat als tribunals per reclamar drets laborals Redacció
-
Protecció Civil fa un simulacre d’accident aeri a l’aeroport de Lleida-Alguaire amb morts i ferits Redacció
-
-
Rafel Jaume guanya el 42è Premi Josep Vallverdú amb una obra sobre ètica, música i intel·ligència artificial Redacció
Publicat el 09 de febrer de 2023 a les 17:12
Et pot interessar
-
Societat
Sacsejada a Medicina: els estudiants planten cara al trasllat a Igualada
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos»
-
Societat
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
