El Consell de Ministres ha aprovat una inversió de 710 milions d'euros per a millores de circulació, seguretat viària i connectivitat a les carreteres de Catalunya. Aquesta inversió es canalitzarà a través de tres convenis entre el Ministeri de Transports i la Generalitat.
Dels projectes destacats, l'Eix Pirinenc (N-260) rebrà 260 milions d'euros per millorar el seu estat, especialment en els trams de la demarcació de Lleida. Aquesta via és essencial per a la mobilitat entre les valls i comarques del Pirineu, connectant Catalunya i Aragó.
El pla inclou la rehabilitació del ferm, la millora de la seguretat en punts crítics i el condicionament d'infraestructures. Els treballs es determinaran en una comissió de seguiment, i tot el finançament serà a càrrec de l'Estat.
Aquesta actuació respon a una reivindicació històrica dels veïns del Pirineu, que han demanat millores urgents per garantir una connexió més segura i funcional.
L'Estat invertirà 260 milions en carrateres de l'Eix Pirinenc
El projecte vol millorar la seguretat i la connectivitat a la via que connecta Catalunya i Aragó pel Pirineu

- Imatge de la N-260 -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’octubre de 2024 a les 16:50
Actualitzat el 08 d’octubre de 2024 a les 16:51
Et pot interessar
-
Societat Una agenda escolar uneix natura i educació als parcs del Pirineu
-
Societat L’Ajuntament de Lleida millora l’asfaltat de tres camins de l’Horta
-
Societat La Paeria estrena canal de WhatsApp i un Xatbot del Padró
-
Societat Fira de Lleida aixeca el seu primer pavelló desmuntable
-
Societat Unió de Pagesos amenaça amb mobilitzacions si no es controla la sobrepoblació de fauna
-
Societat 80 anys de silenci: un poble de la Segarra restaura una campana del 1747