L'Ajuntament de Guissona ha demanat ajuda a la Generalitat i al govern de l'Estat per assistir desenes d'immigrants senegalesos que han arribat al municipi de la Segarra a la recerca de familiars.
Segons ha avançat Segre, la majoria no tenen papers i els serveis socials del municipi estan desbordats. Fonts de la subdelegació del govern espanyol a Lleida han apuntat a l'ACN que ja s'han posat en contacte amb el consistori per "ajudar en tot allò que sigui necessari" però han recordat que aquestes persones tenen "lliure circulació" i el Ministeri de Migracions no té competències.
Els immigrants han arribat amb caiucs a les costes de les Canàries. Aquest divendres es preveu una reunió entre senegalesos i tècniques d'acollida al consistori.
En el que portem de mes han arribat uns seixanta senegalesos a Guissona. La majoria són originaris de la zona de Dakar, d'on procedeixen molts dels 517 veïns del Senegal que viuen al poble. Hi van a la recerca de familiars i amics que els puguin acollir i en els propers dies en podrien arribar més. Dels seixanta, només cinc han rebut asil polític, mentre que la resta no té papers i per tant no poden ser contractats legalment per treballar. La majoria tenen entre 20 i 30 anys.
Guissona demana ajuda al Govern per afrontar l’arribada massiva d’immigrants
Societat
S'han desplaçat al municipi després d'arribar amb caiucs a les Canàries i la majoria no tenen documentació
ARA A PORTADA
-
Política La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Andorra abaixa el preu dels carburants per frenar la fuga de clients cap a la Seu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Impulsen una campanya per ajudar la família de la nena morta a les piscines de Balaguer Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
14 de desembre de 2023 a
les 16:35
Et pot interessar
-
Societat
La inflació baixa tres dècimes al juny a Ponent i al Pirineu
-
Societat La compravenda d’habitatges cau un 6% a Lleida amb un fort retrocés de l’obra nova
-
Societat
L'IEI dona el tret de sortida a la Festa Major amb Alba Segarra i Sound de Secà
-
Societat
Almenar estrena el nou CAP amb l’objectiu de millorar l’atenció de 10.000 habitants
-
Societat
El Montsec tindrà el 2031 un dels telescopis robòtics més grans del món
-
Societat
La Transsegre es reinventa amb èxit mentre el futur de les baixades queda en suspens
