El raper lleidatà Pablo Hasél reclama una amnistia "total" i no una amnistia "parcial" com la que creu que s'està negociant en el marc de la investidura de Pedro Sánchez. En una entrevista a Catalunya Ràdio, el cantant ha assegurat que "l'amnistia que cal no és la que ens venen, que deixa fora moltes persones que hem lluitat pel dret a l'autodeterminació i pels drets i llibertats".
Hasél, que porta gairebé tres anys a la presó, ha criticat que l'amnistia no vagi més enllà dels casos relacionats amb el procés. "Hi ha més represaliats per la lluita per l'habitatge, contra el masclisme, contra l'homofòbia... que totes aquestes persones no hi entrem demostra que és retòrica buida. No es pot permetre, és una vergonya", ha conclòs.
Per a Hasél, ara és un "bon moment" per intentar que la resta de presos polítics i persones represaliades, entre les quals s'inclou, entrin en una amnistia "total". El raper ha estat condemnat a presó per enaltiment del terrorisme pel contingut de les lletres de les seves cançons, per agredir un periodista, i per agredir un testimoni en un judici contra un agent de la Guàrdia Urbana de Lleida.
En un altre sentit, el cantant empresonat ha recordat les dificultats que ha tingut a la presó: "Els primers mesos em van tenir en aïllament, només em deixaven sortir una hora. M'han posat traves en tot: a mi m'impedeixen gravar cançons, en temes de salut. Aquest Govern m'ho ha dificultat tot", ha dit.
Hasél vol beneficiar-se de la llei d'amnistia: «La de Sánchez és parcial»
Societat
El raper lleidatà assegura que hi ha més represaliats per la lluita per l'habitatge, contra el masclisme i contra l'homofòbia
- Pablo Hasél, a la presó -
- Albert Botran
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
02 de novembre de 2023 a
les 09:33
Actualitzat el
02 de novembre de 2023 a les
09:44
Et pot interessar
-
Societat Llibertat vigilada per al menor detingut pel cas dels canals Blocus a Lleida
-
Societat Illa adverteix que «no hi haurà impunitat davant la violència» després de la detenció del menor vinculat a Blocus Lleida
-
Societat Detingut un menor de 16 anys a Bellmunt d’Urgell per dirigir els grups de Blocus Lleida i incitar a saquejos
-
Societat
Detenen un menor que era administrador dels canals de Blocus a Lleida
-
Societat
Posen a prova el Pla d'autoprotecció del túnel de Vielha amb un simulacre d'accident
-
Societat
Presenten a Lleida un robot humanoide preparat per esporgar arbres
