El director del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació, Gerard Guiu, ha valorat molt positivament aquesta iniciativa que pot ajudar, ha dit, a canviar els resultats d'una enquesta que apunta que el 70% dels adolescents volen ser funcionaris. A Lleida, en canvi, el 90% de les empreses són PIME.
El director del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, Gerard Guiu, ha assegurat que Lleida i Catalunya s'han caracteritzat sempre per ser 'emprenedores i una de les potencies econòmiques de l'Estat'. Des de la Diputació es vol que així segueixi i per aquest motiu han volgut donar a conèixer el joc de rol 'Com crear una empresa', ideat per la CPAC. Per Guiu és fonamental la formació i l'educació a l'escola per inculcar els valors de l'emprenedoria entre els joves com ara la capacitat d'arriscar per tirar endavant un negoci.
La delegada a Lleida de la Fundació Privada per a la Promoció de l'Autoocupació de Catalunya (CPAC), Marta Aguilar, considera que el joc anima d'una manera didàctica i divertida els alumnes a plantejar-se la possibilitat de crear la seva pròpia empresa. Aguilar reconeix que, de les escoles on s'ha dut aquest joc han sortit molt bones idees que serien perfectament viables si els alumnes les tiressin, en un futur, endavant.
La CPAC fa deu anys que volta per Catalunya amb aquest joc i ja hi han participat 46.000 alumnes dividits en grups d'unes quinze persones, que han disputat 3.100 partides. Aquest joc es desenvolupa en tres fases; la idea, el pla d'empresa i el llançament, i pot durar entre quatre i cinc hores cada partida. Guanya l'equip que arribi al final primer i que hagi aconseguit tots els recursos necessaris per crear una empresa o aquell que demostri que el seu pla d'empresa és viable. El joc el tutoritza una persona que decideix i controla el desenvolupament de la partida.
A finals d'aquest mes d'abril, es faran quatre partides a quatre escoles del Segrià i una partida a cada capital de la resta de comarques de la demarcació de Lleida.
Un moment de la presentació del joc. Un moment de la presentació del joc. FOTO: Laura Cortés.