Els Mossos d'Esquadra de Lleida van detenir a Valls, Aiguamúrcia i Lloret de Mar, entre dimecres i divendres de la setmana passada, 10 persones, d'entre 24 i 66 anys, de nacionalitat sèrbia, montenegrina, ucraïnesa, eslovaca, britànica i espanyola, acusats de formar part d'un grup criminal dedicat al cultiu i tràfic de marihuana internacional.
Segons la investigació, la droga es cultivava en municipis de Tarragona i Girona i es transportava al Regne Unit, on el preu de venda es pot arribar a quadruplicar. Durant l'operació es van intervenir 1.090 plantes de marihuana i 1.144 esqueixos. La investigació es va iniciar al setembre de 2019 quan es va detenir a França el camioner d'una empresa de transports de Lleida amb 130 quilos de marihuana.
De la investigació se n'ha fet càrrec la Divisió d'Investigació Criminal de la Regió Policial Ponent, ja que el primer detingut treballava a Lleida, i el jutjat de Granollers ja que era el municipi des d'on sortia la droga cap al Regne Unit.
Segons fonts de la investigació consultades per l'ACN, després de la primera detenció al setembre de 2019, s'inicia una investigació que culmina, en una primera fase, el 10 de juny de 2020 amb la detenció de 7 persones a França arran de la detecció d'un camió que transportava marihuana des de Girona cap al Regne Unit. En aquesta actuació es van comissar més de 200 quilos de marihuana en col·laboració amb la policia francesa.
Aquests detinguts s'encarregaven del transport i en la segona fase de la investigació els Mossos se centren en desarticular la xarxa de proveïdors. En aquesta segona fase, que va culminar la setmana passada es detenen 10 persones.
10 detinguts en la segona fase
Els mossos van descobrir que una parella de Valls facilitava droga per fer enviaments. Segons els investigadors, aquestes persones eren els caps d'una organització criminal dedicada al cultiu i distribució de marihuana. Organitzaven la posada en marxa de les plantacions indoor i de l'avituallament de les persones que les cuidaven.
Durant les indagacions es van localitzar dues plantacions indoor en una casa de la urbanització Mas d'en Parés de Aiguamúrcia (Alt Camp) i una altra a l'Avinguda Llac del Lloret de Mar.
Després del treball de comprovació de fets, seguiments i identificació de les persones relacionades, finalment dimecres de la setmana passada es va posar en marxa un operatiu en diferents comarques per detenir els implicats.
Es van realitzar entrades al domicili dels responsables del grup, a la carretera del Pla de Valls, en un magatzem del carrer Lluís Martinell de la mateixa població, que utilitzaven com a centre logístic per emmagatzemar materials relacionats amb el cultiu i en els dos llocs de producció, a Aiguamúrcia i Lloret.
En total els agents van intervenir 1.090 plantes de marihuana, en dues plantacions perfectament equipades, i 1.144 esqueixos per continuar el cultiu. Durant les entrades es va detenir set persones, entre ells la responsable de l'organització i els encarregats de les plantacions i posteriorment també es va detenir una veïna de Valls, que realitzava tasques de suport pel grup, i un home que treballava realitzant tasques de manteniment.
Els dos col·laboradors de Valls van quedar en llibertat amb càrrecs després de declarar a comissaria i la resta van passar divendres davant el jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Granollers.
Finalment divendres al vespre es va detenir l'altre presumpte responsable de l'organització, parella de la ja detinguda. Aquest, de 34 anys i nacionalitat britànica i la seva parella, 37 anys, i nacionalitat sèrbia van ingressar a presó.
La Divisió dels Mossos de Ponent desarticula una xarxa internacional de tràfic de marihuana
La investigació s'inicia al 2019 amb la detenció a França d'un camioner de Lleida que transportava 130 quilos de droga
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 09 de març de 2021 a les 20:35
Et pot interessar
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
-
Societat
Jutjaran la treballadora d'un local d'oci de l'Alta Ribagorça per traficar amb cocaïna i heroïna
-
Societat
El Govern ultima canvis perquè més regants accedeixin als ajuts de la modernització dels Canals d’Urgell
-
Societat
Baqueira Beret encetarà la temporada amb neu fresca i pistes noves
