Nadal ha explicat que encara hi ha aspectes per definir, com ara decidir entre tres opcions de model d'aeroport, el sistema d'aproximació, i les afectacions en el paisatge. També ha explicat que ja tenen estudis de viabilitat econòmica i que la previsió és d'enllestir el pla director durant el 2009, i d'iniciar les obres, si hi ha recursos econòmics, el 2010. El secretari de Mobilitat també ha manifestat que el compromís amb Andorra és molt important però 'no és imprescindible' ni una condició 'sine cua non' per tirar endavant el projecte.
Fent referència a la plataforma veïnal creada contra la infraestructura, Nadal ha dit que intentaran convèncer-los que l'aeroport és un bé per al territori, però que tirarà endavant perquè hi ha 'més gent a favor que en contra', i perquè 'fa molts anys' que l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, el Consell Comarcal, Andorra i els sectors econòmics i socials reclamen la seva reobertura.
El responsable de Mobilitat també ha indicat que el més raonable és que sigui un aeròdrom 'd'aviació general i esportiva' amb possibilitat que tingui passatgers, tot i que hi ha decisions que encara no estan preses i és per això que volen escoltar les opinions i els neguits del territori. Durant la redacció del pla director caldrà definir com seran els sistemes d'aproximació a l'aeròdrom, que volen que siguin respectuosos amb el medi ambient; i les afectacions que tindrà en el paisatge.
ACN
Manel Nadal i Joan Pous El secretari de Mobilitat del DPTOP, Manel Nadal, i el preisdent del Consell Comarcal de la Cerdanya, Joan Pous. FOTO: Jordi Pardinilla.