El Servei de Protecció de la Natura (Seprona) de la Guàrdia Civil està investigant a l'alcaldessa, un regidor i dos treballadors de l'ajuntament de Ribera d'Urgellet (Alt Urgell) en relació a un presumpte delicte urbanístic i un altre de prevaricació.
Segons va explicar l'alcaldessa, Josefina Lladós (ERC), en l'últim ple municipal, la investigació està relacionada amb un permís d'obres atorgat el passat mes de març a una propietat del municipi que suposa una extracció d'àrids per a la qual s'havia de sol·licitar permís a diverses administracions, i no només al consistori.
"El projecte el van redactar dos arquitectes que en cap moment van creure que aquella obra havia de ser considerada una extracció d'àrids, i va ser lliurat a l'ajuntament com un projecte de millora. El nostre arquitecte va signar l'informe i jo vaig signar el decret concedint el permís d'obra" ha relatat l'alcaldessa.
Lladós assegura en aquest context que l'endemà de la seva signatura, "els agents del Seprona de Lleida van comparèixer a l'Ajuntament requerint tota la informació relativa a aquest permís d'obres". Actualment, les obres estan paralitzades "per prudència i per valorar si se'ns podia haver passat per alt algun tràmit", segons l'alcaldessa.
Lladós assegura que espera que el jutge tingui en compte la falta d'experiència de l'equip de govern municipal, ja que considera ha estat un error.
La Guàrdia Civil investiga un presumpte delicte urbanístic a Ribera d'Urgellet
Societat
El Seprona està investigant una extracció d'àrids | L'alcaldessa apunta que es tracta d'un error
ARA A PORTADA
-
Successos Cinc ferits, tres d’ells crítics, en bolcar un vehicle a Ribera d’Urgellet Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Comença la renovació de l’A-2 entre Cervera i la Panadella amb una inversió de 12,3 milions Redacció
-
Política El Govern es compromet a triplicar la gestió forestal per prevenir incendis Àlvar Llobet i Sotelo
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
-
Publicat el
29 de juliol de 2016 a
les 18:38
Et pot interessar
-
Societat
L’Aquelarre de Cervera crema la nit amb Felip V com a protagonista
-
Societat
Tres ferits crítics en bolcar un cotxe en un camí rural a l'Alt Urgell
-
Societat
Un jove excursionista mor en precipitar-se per un pendent a la Vall de Boí
-
Societat
L’IEI posa el focus en la sobirania i l’autodeterminació per la Diada
-
Societat
La Paeria lloga un solar de la plaça del Dipòsit per instal·lar-hi un bar
-
Societat La manca de capacitat de la xarxa elèctrica pot frenar nous habitatges a Lleida
