L'Ajuntament de Lleida ha demanat suport tècnic a la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre per solucionar els problemes d'inundabilitat al marge esquerre del Segre.
En el seu punt més "crític", l'altura de l'aigua en un desbordament podria arribar als set metres i tot i que aquestes situacions passen una vegada cada 500 anys, el canvi climàtic les podria afavorir. L'objectiu és construir un mur amb fons europeus a l'alçada del camí de Grenyana que impediria que l'aigua desbordés i anés directament a la canalització, que "és on correspon", segons el tinent d'alcalde Toni Postius.
D'aquesta manera no hi hauria risc d'inundació al barri de Cappont. La presidenta de la CHE, Maria Dolores Pascual, ha dit que intentaran "prioritzar" aquest projecte.
La Paeria vol solucionar amb la CHE els problemes d’indudabilitat del Segre
L'objectiu és construir un mur a l'alçada del camí de Grenyana que impedirà el desbordament i inundació de Cappont
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de setembre de 2021 a les 14:39
Et pot interessar
-
Societat La CUP i Fruita amb Justícia Social denuncien la mort d’un temporer a Fraga
-
Societat Una alumna de la Seu d’Urgell, la millor nota de les PAU a Lleida
-
Societat Catalunya preveu una collita de pera un 43% més gran que la de l'any passat, però encara per sota de la mitjana
-
Societat Dos germans de Bellpuig reben una reclamació d’Hisenda per una multa del seu pare ja difunt
-
Societat El turisme a Lleida es concentra en pics d’estiu i hivern, amb comarques que quintuplican la població
-
Societat La coca de recapte, estrella del Sant Joan a Lleida